Google AdWords kampányhoz hirdetési szöveget írni

Innen: Hogyankell.hu

[szerkesztés] Hogyan kell Google AdWords kampányhoz hirdetési szöveget írni ?

Szovegiras.jpg

A rövid szöveges hirdetési formák nagyon jól működnek a weben. Ezt a lehetőséget kihasználva több szöveges hirdetési hálózat is létrejött, ilyen például a Google AdWords, a CTnetwork, az ETARGET, de a Facebookra is lehet rövid szöveges hirdetéseket elhelyezni. Ezeknek a hálózatoknak közös pontja még, hogy kattintás alapú az elszámolás (PPC: pay per click), így ha ügyesek vagyunk, nagyon költséghatékony lehet a kampányunk. Ehhez persze fontos, hogy ne csak kattintásra ösztönözzön a hirdetésünk, hanem konverzióra (pl. regisztráció, árajánlatkérés, megrendelés stb.) is. A következőkben a hatékony szövegíráshoz adunk tippeket.

[szerkesztés] Lépések

  1. Határozzuk meg a kampány célját! Ha a célunk az, hogy forgalmat generáljunk a honlapunknak, akkor a figyelemfelkeltésen van a hangsúly, de ha konkrét cselekvésre szeretnénk rávenni a látogatókat (pl. árajánlatkérésre, megrendelésre stb.), akkor pontosabb tájékoztatást kell adnunk az ajánlatunkról. Ha nem így teszünk, nagyobb eséllyel kattintják le olyanok a hirdetésünket, akiket maga az ajánlat nem is érdekel, így nem érjük el a célunkat, ráadásul olyan látogatókért fizetünk, akik nem is értékesek számunkra.
  2. Határozzuk meg a célcsoportot! Attól függően, hogy kiket szólítunk meg, változhat a szóhasználat és a nyelvezet. Például ha fiatalokat célzunk meg, használhatunk tegező formát, ha szakmai közönséghez szólunk, akár szakszavakat is használhatunk a szövegben.
  3. Egyedi jellemzők kihangsúlyozása: A hirdetési szövegben érdemes kiemelni a termékünk vagy szolgáltatásunk fő előnyeit, illetve azokat a jellemzőket, amelyek megkülönböztetik a versenytársakétól. Pl.: „szürkehályog-műtét várakozás nélkül”, „autóbérlés 2000 Ft/naptól”.
  4. Legyünk konkrétak: Általánosságok helyett konkrétumokat írjunk, így pl.: „Laptopok széles kínálata” helyett „Több mint 1000 laptop egy helyen”.
  5. Ár: mondjuk vagy ne mondjuk?
    1. Ha jó az ár, kommunikáljuk: A magyarok árérzékenységét számos tanulmány igazolja, így ha jó árat kínálunk, azt érdemes megjeleníteni a hirdetési szövegben is. Persze kérdés, hogy mi számít jó árnak? Jó kapaszkodó lehet, ha megnézzük a versenytársak árait. A legjobb ár persze az ingyen: ha valamit ingyen kínálunk (pl. lézeres látásjavítás ingyenes szemvizsgálattal), akkor azt mindenképp érdemes kihangsúlyozni.
    2. Ha presztízs termékről van szó, akkor is kommunikálhatjuk: Akkor is érdemes a szövegbe beleírni az árat, ha egy igen drága termékről vagy szolgáltatásról van szó. Ez azért lehet fontos, mert így azok, akik ezt az árat úgysem fogják tudni megfizetni, nem is fognak kattintani, így kizárjuk a számunkra érdektelen kattintásokat.
    3. Ha van egy aktuális akciónk (pl. 30% kedvezmény, 10.000 Ft-tal olcsóbban stb.), azt is írjuk bele a hirdetési szövegbe.
  6. Használjunk határozott cselekvésre ösztönző (call to action) üzeneteket! Ez mozgósítja az internetezőket. Például „Szórakozás fél áron” helyett „Szórakozz fél áron!”. Hasonlóan jó hatást érhetünk el akkor is, ha kérdésekkel szólítjuk meg a potenciális ügyfeleket. Például „Olcsóbban telefonálnál?”
  7. Földrajzi behatárolás: Ha regionális szolgáltatást nyújtunk, akkor fontos ezt a hirdetési szövegben tisztázni, hogy a látogató ne az oldalunkon jöjjön rá, hogy nem is tud élni az ajánlatunkkal. Például: „Autókölcsönzés már napi 5000 Ft-tól!” helyett: „Autókölcsönzés Győrben már napi 5000 Ft-tól!”Ha keresőben hirdetünk (pl. Google AdWords), akkor a kulcsszavakat is megadhatjuk eszerint, ilyenkor a hirdetés szövegében már nem kell erre kitérni. Például „autókölcsönzés” helyett „autókölcsönzés Győr”. Másik lehetőség a hirdetési csoport földrajzi targetálása (ezt is több rendszer tudja): megadhatjuk, hogy az üzeneteink csak azoknak jelenjenek meg, akik Győrből neteznek.
  8. Az érkező oldal: Bár nem szorosan kapcsolódik a szövegíráshoz, de fontos, hogy a hirdetés olyan érkező oldalra vigyen, ami közvetlenül kapcsolódik a hirdetésben megfogalmazott ajánlathoz. Pl. ha egy adott terméket hirdetünk, akkor ne a csomóponti oldalra irányítsuk a látogatókat, hanem az adott termék leírásához.

[szerkesztés] Tippek

  • Ha a figyelemfelkeltés a cél, és az ügyfél imázsa is lehetővé teszi a laza nyelvezetet, használhatunk szleng kifejezéseket is.
  • Ha keresőben hirdetünk (pl. a Google-ben), érdemes a szövegbe a kulcsszavunkat is beilleszteni. Ha valaki ezt a kifejezést gépeli be a keresőbe és megjelenik neki a hirdetésünk, akkor egyből látja, hogy az ajánlatunk neki szól. A Google-ben ráadásul a kulcsszó ilyen esetben félkövérrel lesz szedve, így a hirdetésünk sokkal figyelemfelkeltőbb lehet.
  • Érdemes több hirdetési szöveget is tesztelni, hogy lássuk, melyik működik a legjobban. Az így szerzett tapasztalatokat más, pl. print kampányok esetében is kamatoztathatjuk.
  • A hirdetéseink teljesítményét rendszeresen ellenőrizzük, és a jobban teljesítőket futtassuk tovább, míg a rosszabbakat töröljük.

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • A szöveges hirdetési hálózatoknál, így a Google AdWords-nél szigorú előírások vonatkoznak a szövegírásra. Ezért mielőtt nekiállnánk, járjunk utána ezeknek a szabályoknak. A Google AdWords hirdetési irányelvei itt találhatóak.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Szövegírói készség
  • Sok tapasztalat

[szerkesztés] Felhasznált források, kapcsolódó webcímek

Az oldal szerzői

Andi02