Reszponzív e-mail designt tervezni szerkesztése

Innen: Hogyankell.hu

Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.

A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat A te változatod
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell reszponzív e-mail designt tervezni? ==
 
== Hogyan kell reszponzív e-mail designt tervezni? ==
  
[[Fájl:reszponziv_email_design_.jpg|right|300 px]]Ma már szinte mindenki okostelefonnal vagy tablettel a kezében jön-megy, amely eszközöket a tulajdonosaik elsősorban e-mailek olvasására használnak a hírek böngészése és az információk keresése mellett (KutatóCentrum – Smart Phone Report 2013 ősz és Tablet Report 2012). „Mobil világunkban” egyre fontosabbá válik tehát, hogy e-mail marketing kampányaink során képernyőbarát üzeneteket (hírlevelek, direkt marketing levelek) tervezzünk. Cikkünkben néhány tanácsot adunk ahhoz, hogy mire figyeljünk a „mobil-first” szemléletnek eleget tevő e-mail design kialakításakor. Ha célcsoportunk mobileszközön is megnyitható és kiválóan olvasható üzeneteket kap kézhez, és nem kell bosszankodnia az e-mail hiányos megjelenése miatt, akkor a felhasználói élmény növekedésével párhuzamosan nagy valószínűséggel a megnyitások és a weboldalunkra történő átkattintások számát is jelentősen növelhetjük, és az adatbázisunkból sem veszítünk feliratkozókat.
+
[[Fájl:reszponziv_email_design.jpg|right|300 px]]Ma már szinte mindenki okostelefonnal vagy tablettel a kezében jön-megy, amely eszközöket a tulajdonosaik elsősorban e-mailek olvasására használnak a hírek böngészése és az információk keresése mellett (KutatóCentrum – Smart Phone Report 2013 ősz és Tablet Report 2012). „Mobil világunkban” egyre fontosabbá válik tehát, hogy e-mail marketing kampányaink során képernyőbarát üzeneteket (hírlevelek, direkt marketing levelek) tervezzünk. Cikkünkben néhány tanácsot adunk ahhoz, hogy mire figyeljünk a „mobil-first” szemléletnek eleget tevő e-mail design kialakításakor. Ha célcsoportunk mobileszközön is megnyitható és kiválóan olvasható üzeneteket kap kézhez, és nem kell bosszankodnia az e-mail hiányos megjelenése miatt, akkor a felhasználói élmény növekedésével párhuzamosan nagy valószínűséggel a megnyitások és a weboldalunkra történő átkattintások számát is jelentősen növelhetjük, és az adatbázisunkból sem veszítünk feliratkozókat.
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
16. sor: 16. sor:
 
#'''Alkalmazzunk egyszerű és jól olvasható betűket!''' A könnyű olvashatóság érdekében használjunk letisztult, olvasható méretű betűket, és kerüljük a túl sok kiemelést, a zavaró aláhúzásokat, egyéb díszítéseket!
 
#'''Alkalmazzunk egyszerű és jól olvasható betűket!''' A könnyű olvashatóság érdekében használjunk letisztult, olvasható méretű betűket, és kerüljük a túl sok kiemelést, a zavaró aláhúzásokat, egyéb díszítéseket!
 
#'''Illesszünk be kis felbontású fotókat!''' Ha fotót is elhelyeznénk az e-mailünkben, akkor válasszunk kevés (max. 2-3) és kis méretű, kis felbontású fotót. Sok és nagy méretű fotót tartalmazó e-mail nehezen töltődne be a mobileszközökön. A csatolt fotókat pedig kerüljük, mert az e-mail kliensek máshogy kezelik ezeket. Ehelyett a fotó(k) webtárhelyre kihelyezett címét linkelve helyezzük el az e-mail HTML-jébe!
 
#'''Illesszünk be kis felbontású fotókat!''' Ha fotót is elhelyeznénk az e-mailünkben, akkor válasszunk kevés (max. 2-3) és kis méretű, kis felbontású fotót. Sok és nagy méretű fotót tartalmazó e-mail nehezen töltődne be a mobileszközökön. A csatolt fotókat pedig kerüljük, mert az e-mail kliensek máshogy kezelik ezeket. Ehelyett a fotó(k) webtárhelyre kihelyezett címét linkelve helyezzük el az e-mail HTML-jébe!
#'''Használjunk könnyen kattintható akciógombokat!''' Az akciógombok méretével kapcsolatban az az „aranyszabály”, hogy ujjbegynyi méretűek legyenek, hogy a levél olvasója az érintőképernyőn könnyen le tudja nyomni őket. Az egymás alatt, illetve mellett elhelyezett akciógombok pedig olyan távolságban legyenek egymástól, hogy külön-külön még egyszerűen lenyomhatók legyenek.
+
#'''Használjunk könnyen kattintható akciógombokat!''' Az akciógombok méretével kapcsolatban az az „aranyszabály”, hogy ujjbegynyi méretűek legyenek, hogy a levél olvasója az érintőképernyőn könnyen le tudja nyomni őket. Az egymás alatt, illetve mellett elhelyezett akciógombok pedig olyan távolságban legyenek egymástól, hogy külön-külön még egyszerűen lekattinthatók legyenek.
  
 
== Tippek ==
 
== Tippek ==
31. sor: 31. sor:
  
 
*Hírleveleink, eDM-jeink kiküldése előtt ellenőrizzük le, hogy a különböző e-mail kliensek, illetve alkalmazások hogyan jelenítik meg a kifejezetten hozzájuk optimalizált e-mailjeink designját!
 
*Hírleveleink, eDM-jeink kiküldése előtt ellenőrizzük le, hogy a különböző e-mail kliensek, illetve alkalmazások hogyan jelenítik meg a kifejezetten hozzájuk optimalizált e-mailjeink designját!
*Mivel folyamatosan jelennek meg újabb és újabb eszközök, platformok és alkalmazások, tehát célcsoportunk is többféle megoldáson keresztül kezeli, nyitja meg és olvassa az e-mailjeit, ezért az újdonságokat kövessük nyomon, és optimalizáljuk hozzájuk az e-mailjeink designját!
+
*Mivel folyamatosan jelennek meg újabb és újabb eszközök, platformok és alkalmazások, tehát célcsoportunk is többféle megoldáson keresztül kezeli, nyitja meg és olvassa az e-mailjeit, ezért az újdonságokat kövessük nyomon, és optimalizáljuk hozzájuk e-mailjeink designját!
 
*Fontos konverzióktól (pl. online vásárlás) eshetünk el, ha figyelemfelkeltő e-mailünk után a potenciális vásárló az e-mailünkből átkattint a weboldalunkra, de az nem igazodik készüléke kijelzőjéhez! Tehát weboldalunk is legyen reszponzív!
 
*Fontos konverzióktól (pl. online vásárlás) eshetünk el, ha figyelemfelkeltő e-mailünk után a potenciális vásárló az e-mailünkből átkattint a weboldalunkra, de az nem igazodik készüléke kijelzőjéhez! Tehát weboldalunk is legyen reszponzív!
 
*Az Outlook Express és MS Outlook verziók a reszponzív viselkedéshez szükséges technológiákat nem támogatják!
 
*Az Outlook Express és MS Outlook verziók a reszponzív viselkedéshez szükséges technológiákat nem támogatják!
37. sor: 37. sor:
 
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
 
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
  
*[http://www.emailmarketingkonferencia.hu/ A reszponzív e-mail designról elhangzott előadás a 2013-as email marketing konferencián]
+
*[http://emailmarketingkonferencia.hu/pdf/mecs-gergely-email-marketing-konferencia-2013-10-02.pdf/ A reszponzív e-mail designról elhangzott előadás a 2013-as email marketing konferencián]
 
*[http://www.campaignmonitor.com/guides/mobile/ Útmutató a reszponzív design kialakításához angol nyelven]
 
*[http://www.campaignmonitor.com/guides/mobile/ Útmutató a reszponzív design kialakításához angol nyelven]
 
*[http://econsultancy.com/blog/63599-responsive-email-design-five-case-studies-and-an-infographic-on-how-it-improves-engagement/ Esettanulmányok és infografika a reszponzív e-mail designnal kapcsolatban angol nyelven]
 
*[http://econsultancy.com/blog/63599-responsive-email-design-five-case-studies-and-an-infographic-on-how-it-improves-engagement/ Esettanulmányok és infografika a reszponzív e-mail designnal kapcsolatban angol nyelven]
*[http://hogyankell.hu/D%C3%B6nteni_a_mobiloldal_%C3%A9s_a_reszponz%C3%ADv_webdesign_k%C3%B6z%C3%B6tt Hogyan kell dönteni a mobiloldal és a reszponzív webdesign között?]
+
*[http://hogyankell.hu/D%C3%B6nteni_a_mobiloldal_%C3%A9s_a_reszponz%C3%ADv_webdesign_k%C3%B6z%C3%B6tt/ Hogyan kell dönteni a mobiloldal és a reszponzív webdesign között?]
 
*[http://www.emailmarketing.hu/tudasbazis/hirlevel-sablon-template-minta/169/ Hírlevél sablonok szakértőktől]
 
*[http://www.emailmarketing.hu/tudasbazis/hirlevel-sablon-template-minta/169/ Hírlevél sablonok szakértőktől]
 
*[http://www.sakkom.hu/e-mail-marketing-kategoria/ SAKKOM blog: e-mail marketinggel kapcsolatos bejegyzések]
 
*[http://www.sakkom.hu/e-mail-marketing-kategoria/ SAKKOM blog: e-mail marketinggel kapcsolatos bejegyzések]
 
[[Kategória:Internet]]
 
[[Kategória:Üzlet-jog]]
 

Vedd figyelembe, hogy a Hogyankell.hu wikin végzett összes módosítást szerkeszthetik, módosíthatják vagy eltávolíthatják más szerkesztők. Ha nem akarod, hogy az írásodat módosítsák, akkor ne küldd be.
Azt is megígéred, hogy ezt magadtól írtad, vagy egy közkincsből vagy más szabad forrásból másoltad (lásd a(z) Hogyankell.hu:Szerzői jogok lapot a részletekért). NE KÜLDJ BE JOGVÉDETT MUNKÁT ENGEDÉLY NÉLKÜL!

Kategóriák kiválasztása:

A lap szerkesztéséhez kérlek válaszolj az alábbi kérdésre (további információk):

Mégse Szerkesztési segítség (új ablakban nyílik meg)