Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

Elkerülni a hírversenyt

30 bájt hozzáadva, 2014. július 21., 06:22
Lépések
== Lépések ==
# '''Figyeljük fokozottan a médiát! ''' Kövessük, hogyan változik a hírek frissítésének gyakorisága, illetve hogy mennyi új információ kerül a cikkekbe. Ha azt látjuk, hogy még gyakran változik a portálok címlapja, akkor érdemes egy kicsit elhalasztani a kommunikációt – akkor küldjük ki a sajtóközleményt, ha a fő téma kezd „kifulladni”.# '''Kapcsoljuk a hírt a mindenkit érdeklő kérdésekhez! ''' Ha a cégnél van olyan kommunikációs téma, ami bármilyen módon, de valóban kapcsolódik a felkapott témához, akkor mindenképpen érdemes ezt is belevenni a sajtóközleménybe. Alaposan mérlegeljük azonban, hogy valóban releváns-e a téma, illetve hogy nem ártunk-e inkább azzal, hogy megszólalunk – egy biztosítónak például nem növeli a népszerűségét, ha az árvíz idején a saját veszteségeiről beszél.# '''Emeljük a hírértéket! ''' A nagy hírverseny idején magasabb ingerküszöböt kell leküzdenünk. Ha az éppen napirenden lévő témához nem is tudunk kapcsolódni, akkor próbáljunk valami más, nagyon aktuális információt belevenni a közleményünkbe, esetleg bulvárosabb vagy éppen a hitelességet növelő adatokkal bővíteni az anyagot. # '''Célozzunk jobban! ''' Tematikusabb médiumok (például online szerepjátékokkal foglalkozó portálok) valószínűleg kevésbé követik a nagy tömeget érdeklő kérdéseket. Ha a közlendőnket meg tudjuk fogalmazni ilyen szűk célcsoportok számára, akkor érdemes az ezzel foglalkozó újságírókat közvetlenül megkeresni és a csak őket érintő információkról beszélni. Így ugyan jelentős energiabefektetéssel is csak kevés megjelenést érünk el, de legalább biztosabbak lehetünk az eredményben – míg egy általánosabb sajtóközleménnyel nagyobb kockázatot vállalunk.# '''Gondoljuk át a kommunikációs stratégiát! ''' Ha a tervezett közlemény nem túl aktuális, az éppen felkapott témához sem kapcsolható, de máskor akár hatásos is lehetne, akkor érdemes elgondolkodni a kommunikációs stratégia módosításán. Ahogy a mondás tartja: minden csoda három napig tart, így általában egy-két hetes csúsztatás már elég lehet a hatékonyabb kommunikációhoz.
== Tippek ==
1 100
szerkesztés