Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

A leggyakoribb online mérőszámokat értelmezni

Nincs méretváltozás, 2012. november 28., 12:59
nincs szerkesztési összefoglaló
# '''CPC (Cost per Click), egy kattintásra jutó költség:''' Megmutatja, hogy egy átkattintás mennyibe kerül a hirdető számára. Gyakran (nem annyira helyesen) a PPC szinonimájaként is használják (lásd lejjebb), erre többnyire a szövegkörnyezetből következtethetünk.
#'''PPC (Pay per Click), azaz kattintás alapú fizetés:''' Azt jelenti, hogy az elszámolás kattintás alapon történik, vagyis csak azokért a megjelenésekért kell fizetnünk, amelyekre az internetezők rákattintottak. A Google AdWords, az ETARGET, a CTnetwork, de még a Facebook is jellemzően kattintás alapú árazást használ (a Google AdWords tartalmi hálózatán ugyanakkor az árazást például CPM alapon (Cost per thousand impressions, azaz ezer megjelenés alapú árazás) is be lehet állítani). A PPC nagy előnye, hogy csak a valódi érdeklődések után kell fizetnünk.
#'''Adview vagy Impressions impressions (Impr.), azaz megjelenések:''' A megjelenések száma azt mutatja meg, hogy összesen hány alkalommal látható a hirdetésünk. Ha egy internetezőnek több alkalommal jelenik meg a hirdetésünk, mert például újra rákattint az oldalra vagy egy másik weboldalon találkozik vele, az több megjelenésnek számít.
# '''Adview ár:''' Az az ár, amennyit a hirdetésünk egy megjelenéséért fizetünk. Ez abban az esetben érdekes, ha a honlaptulajdonossal úgy állapodunk meg, hogy megjelenésalapon fizetünk. Ugyanakkor lehetőségünk van például arra is, hogy kattintás alapon (lásd PPC), regisztrációnként vagy éppen idő alapon fizessünk.
# '''CT, azaz átkattintás:''' Az átkattintások száma azt mutatja meg, hogy az internetezők hány alkalommal klikkeltek az adott hirdetésre. Vagyis ha egy internetező több alkalommal is rákattint a hirdetésünkre, akkor az több átkattintásnak számít. Így az átkattintások száma nem feltétlenül egyezik meg az egyedi látogatók számával.
532
szerkesztés