Cikkek:A sikeres podcast készítésének feltételei

Innen: Hogyankell.hu

A lap korábbi változatát látod, amilyen ALH Consulting Kft. (vitalap | szerkesztései) 2023. január 25., 10:24-kor történt szerkesztése után volt.


A sikeres podcast készítésének feltételei

Https-brocasterz.com - 2023 január - Cikk1.jpg

Sokan gondolják úgy, hogy a podcast készítése egyszerű feladat, és bárki képes jó tartalmat létrehozni, ha a technikai feltételek adottak. Ezt a véleményt azonban a sok sikertelen, kevésbé hallgatott podcast cáfolja meg, amelyekből egyre többel találkozhatunk. Az adás készítői pedig nem értik, miért nem lett sikeres az általuk készített tartalom.

Siker vagy kudarc?

Az utóbbi időben sok vállalat ismerte fel, hogy a podcast kiváló marketing eszközként működhet, és a cég műszaki szakembereivel tartalmat gyártanak valamilyen érdekes témában. Várják a sikert, a cég tevékenysége, termékei iránti érdeklődés növekedését, de ez nem következik be, hiszen már a legelején elbukik a dolog. Az adást ugyanis nagyon kevesen hallgatják meg, nem lesz népszerű. A Brocasterz podcast ügynökség sok ilyen cégnek segített már kideríteni a sikertelenség okát, és ezt a műfajt valóban hatékony marketingeszközzé tenni.

Milyen hibák lehetnek a céged által készített podcastban?

- A sikeres podcast lelke a műsorvezető, aki a megfelelő mederben tartja, irányítja a beszélgetést. Tegyük fel, hogy van egy jól prezentáló szakember a cégednél, és őt választod ki műsorvezetőnek. Szépen hangsúlyozva, érthetően, logikus gondolamenettel beszél, mégsem lesz érdekes az adás, mert nincs tapasztalata az interjúkészítésben vagy a panelbeszélgetés irányításában. Esetleg nem ismeri kellőképp a technikai fortélyokat, és folyton “kibeszél” a mikrofonból.

- Ahhoz, hogy a beszélgetés érdekes legyen, a műsorvezetőnek a beszélgetőpartnereiből is a legjobbat kell kihoznia. A jó műsorvezető nagy tapasztalattal rendelkezik, tudja, hogyan legyen könnyed és természetes. Érdemes tehát olyan műsorvezetőt alkalmazni, aki nemcsak a témát ismeri, hanem a műsorkészítés módszereit is.

- Ha az előző feltételek adottak, az sem mellékes, hogy milyen körülmények között történik a felvétel, hogy jó legyen a hangminőség. A folyamatos háttérzaj nagyon zavaróvá válik a felvétel hallgatása során. Ez kiküszöbölhető, ha egy podcast stúdióban készítitek el a felvételt, ahol profi feltételek adottak. Ebben is segítségedre lehet a Brocasterz csapata.

- Bár ma már bárki megvásárolhatja a legjobb mikrofonokat és fejhallgatókat, nem biztos, hogy érdemes a cégednek ezekre a drága eszközökre költenie. A stúdió bérlésekor ugyanis olyan eszközök állnak a rendelkezésedre, amilyenekkel a leghallgatottabb rádiók szakemberei dolgoznak.

- A felvétel elkészítésével a munka még nincs kész, ugyanis az utómunka teszi tökéletessé a felvételt. Akármilyen jónak is érzed az általad készített felvételeket, érdemes egy vágó szakemberrel is átnézetni. Meg fogsz lepődni, hogy mennyi apró dolgot fog észrevenni és kijavítani, amivel dinamikusabbá válik a műsor.

- Sokat segít a hibák feltárásában az is, ha az adásokat egy fókuszcsoporttal is meghallgattatod, akik segítségével kiderülhet, hogy miért nem működik a podcast.

Ha valóban népszerű podcastot szeretnél készíteni a márkád népszerűsítése céljából, vedd igénybe a Brocasterz podcast ügynökség szolgáltatásait!