Cikkek:Így lesz jó egy ételkiszállítási program az ügyfél szemszögéből

Innen: Hogyankell.hu

A lap korábbi változatát látod, amilyen ALH Consulting Kft. (vitalap | szerkesztései) 2022. december 22., 10:29-kor történt szerkesztése után volt. (Új oldal, tartalma: „ =='''Így lesz jó egy ételkiszállítási program az ügyfél szemszögéből'''== Egy ételkiszállítási programnak több fronton is meg kell állnia a helyét.…”)
(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)


Így lesz jó egy ételkiszállítási program az ügyfél szemszögéből

Egy ételkiszállítási programnak több fronton is meg kell állnia a helyét. Egyrészt a futárok oldaláról, másrészt a diszpécsereknél, és ne feledkezzünk meg az ügyfelekről sem! Van pár olyan funkció, amit ha tud egy ilyen szoftver, akkor azzal igen komfortossá tehetjük a használatát az ügyfeleink számára is. Nézzük is meg, hogy melyek ezek!

Mi az az ügyfél interfész egy ételkiszállítási szoftverben?

Egy modern ételkiszállítási szoftver három területen mindenképp meg kell, hogy feleljen az igényeinknek: a már említett ügyfél front mellett a diszpécser oldalon és a futárok esetén is. Az ügyfél interfész nem más, mint egy szeparált webes felület, amin keresztül a futárszolgálat ügyfelei hozzáférnek a küldeményük fontosabb információihoz, és akár módosíthatnak is azon. Egy ilyen felületnek reszponzívnak kell lennie, mert ma már nagyon sokan csak telefonról nézik meg a kapott értesítéseket, e-maileket.

Mit tud egy kiváló ügyfél interfész?

Fontos, hogy mindenféle eszközön elérhető legyen. Így ne csak asztali PC-n vagy laptopon, de akár tableten vagy telefonon is tudják az ügyfelek használni. Ehhez szorosan kapcsolódik a már említett reszponzív megjelenés, hogy minden említett felületen minden a megfelelő helyen legyen látható, és ne csússzon szét az egész oldal.

Egy ilyen rendszernek jól kell kezelnie a címeket is. Az emberek általában vagy az otthonukba rendelnek, vagy jellemzően inkább a munkahelyükre, ahol a legtöbbször napközben tartózkodnak. Mivel több címről van szó, ezért fontos, hogy ezek szerkeszthetőek legyenek.

Az egyik legfontosabb funkciója egy ilyen interfésznek az, hogy nyomon lehessen követni a csomag aktuális státuszát. Egy olyan program, mint a Deliveo: Futár szoftver még ennél is tovább megy, abban ugyanis az egyes csomagok aktuális földrajzi helyzete is követhető.

Olyan alapfunkciókat is el kell tudni érni belőlük, mint az új csomag rögzítése, a csomagcímke letöltése vagy a tömeges csomagfeladás. Ha csak egy pizzériát üzemeltetünk, akkor valószínűleg nem relevánsak ezek a funkciók, de éppen az ilyenek miatt lehet szélesebb körben is alkalmazni egy ilyen programot.

De mit kell egyáltalán tudnia egy ilyen szoftvernek?

Ha röviden szeretnénk ezt leírni, akkor a legfontosabb, hogy minden résztvevőt (diszpécser, futár és címzett) maximálisan kiszolgáljon. Minden résztvevőnek egy-egy külön-külön hozzáférhető felületet kell tudnia biztosítani, amit csak ők használnak.

Egy ilyen programmal nem lehet gond sem a feladatkiosztás, sem a kiszállítás. Emellett az ügyfélelégedettség is maximalizálható azzal, hogy saját hozzáférést kap egy olyan felülethez, ahol nyomon tudja követni a csomagja útját.

Összességében minden folyamatra jó hatással van egy ilyen szoftver bevezetése. Csökkenteni tudja a szállítási időt (például a szállítási útvonalak racionalizálásával). Mivel növeli a szállítási folyamat hatékonyságát, csökkenteni tudja a költségeket. Az ügyfélélmény növelése pedig bevételnövekedést eredményezhet.