„Kulcsszólistát összeállítani Google AdWords kampányhoz” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell kulcsszólistát összeállítani Google AdWords kampányhoz? == A Google AdWords az egyik leghatékonyabb hirdetési megoldás, nagyon jól célozható é…”)
(Nincs különbség)

A lap 2012. március 27., 14:50-kori változata

Hogyan kell kulcsszólistát összeállítani Google AdWords kampányhoz?

A Google AdWords az egyik leghatékonyabb hirdetési megoldás, nagyon jól célozható és költséghatékony hirdetési lehetőség, így kis- és nagyvállalatok egyaránt eredményesen alkalmazhatják. A sikeres AdWords kampány lelke, hogy jól állítsuk össze a kulcsszólistánkat, ehhez a következő lépéseket érdemes követni.

Lépések

  1. Írjuk össze a szolgáltatásunkat, termékünket jellemző kulcsszavakat! Olyan szavakat, kifejezéseket gyűjtsünk össze, amelyek jól jellemzik a tevékenységünket. Ha például különböző rendezvényekre vállaljuk virágdíszek készítését, akkor jók lehetnek a következő kifejezések: virágdísz konferenciára, virágdísz esküvőre stb.
  2. Bővítsük a listát! A lista bővítésében segítségünkre lehet a Google Keyword Tool (kulcsszóválasztó) eszköze, ami néhány kifejezés beírása után további ötleteket ad. Azért is érdemes ezt az eszközt használni, mert megmutatja, hogy az egyes kifejezésekre mekkora a hirdetői verseny, illetve jellemzően mennyien keresnek rá. A következő módokon érdemes bővíteni a listát:
    1. A rokon értelmű szavakat is vegyük fel a listába. Pl. ne csak a virágdísz esküvőre, hanem az esküvői virágdísz, virágdíszítés esküvőre stb. kifejezéseket is használjuk.
    2. Bővítsük a listát a márkanév, a méret és egyéb speciális jellemzők hozzáadásával. Pl. sportcipő helyett hirdethetünk az Adidas sportcipőre, öltöny helyett XXL öltöny kifejezésre, digitális kamera helyett 8 megapixeles digitális kamerára stb.
    3. Ha speciális célcsoportnak szól az ajánlatunk, ezt a kulcsszavak kiválasztásakor is figyelembe vehetjük. Pl. gyerekcipők, női sífelszerelés stb.
    4. A termékhez kapcsolódó szolgáltatásokat is kiemelhetjük. Pl. színházjegy helyett színházjegy rendelés, színházjegy eladás.
    5. Bővíthetjük a listát az elgépelésekkel is, hiszen sok esetben nem egyértelmű egy-egy kifejezés helyesírása, így elképzelhető, hogy az ügyfelek nem jól gépelik be a keresőbe pl. a márkanevünket, így esetleg nem jelenik meg nekik a hirdetésünk.
  3. Húzzuk ki a túl rövid vagy túl hosszú kifejezéseket! A túl rövid kulcsszavak nem elég specifikusak, míg a túl hosszúra senki nem keres rá. Így például a szék túl általános, míg a gurulós kék irodai széket senki nem fogja beírni a keresőbe.
  4. Csoportosítsuk a kulcsszavakat! A hasonló kulcsszavakat csoportosítsuk egy hirdetési csoportba, hiszen ezekhez írhatunk azonos hirdetési szöveget. Pl. az esküvői csokor, csokor esküvőre kifejezések alkothatnak egy csoportot, míg a virágdísz konferenciára, konferencia virágdíszítés egy másikat. Különböző szempontok szerint is csoportosíthatunk:
    1. márkák szerint,
    2. termékek szerint,
    3. szolgáltatások szerint stb.
  5. Használjuk a kulcsszóillesztési funkciókat!
    1. Általános (broad) egyezés: Ilyenkor minden olyan keresésre megjelenhet a hirdetésünk, amiben benne van a kulcsszavunk, vagy annak szinonímája.
    2. Kifejezés (phrase) egyezés: Akkor jelenik meg a hirdetésünk, ha a keresésben benne van a megadott kifejezés. Pl. ha a „piros tornacipő” a kulcsszó, akkor az eladó piros tornacipő vagy a piros tornacipő vásárlás kifejezésekre megjelenik a hirdetésünk, viszont a tornacipő piros színben vagy tornacipő színe piros már nem hozza fel a hirdetésünket. Kifejezés egyezéshez idézőjelek közé „” tegyük a kulcsszavunkat.
    3. Pontos (exact) egyezés: Csak akkor jelenik meg a hirdetésünk egy keresésre, ha az internetező pontosan azt gépelte be a keresőbe, amit mi megadtunk. Pl. ha a kulcsszavunk a [teniszütő eladás], akkor csak azoknak jelenik meg a hirdetésünk, akik ezt a két szót gépelik be a keresőbe, pontosan ebben a sorrendben. Pontos egyezéshez tegyük kapcsos zárójel [] közé a kulcsszavunkat.
    4. Kizáró (negative) egyezés: Kizáró kulcsszavakat is megadhatunk, ehhez tegyünk egy mínusz (-) jelet a kulcsszó elé. Ha például csak autó eladással foglalkozunk, kölcsönzéssel nem, akkor a -kölcsönzés, -bérlés szavakat felvehetjük negatív kulcsszóként.

Tippek

  • Minél specifikusabb kifejezéseket válasszunk! Ha például csak irodai székeket árulunk, akkor ne használjuk az általános szék kulcsszót, helyette az irodai szék, szék irodába stb. kifejezéseket használjuk!
  • Gondolkodjunk az ügyfeleink fejével! Hiába hirdetünk például a DMS rendszerek kifejezésre, ha az ügyfelek dokumentumkezelő szoftverre keresnek.

Figyelmeztetések

  • Folyamatosan kövesse nyomon kampánya teljesítményét! A rosszul teljesítő kulcsszavakat érdemes lehet kihúzni, ugyanakkor a jobban teljesítőket például önálló hirdetéscsoportba is át lehet tenni. Emellett hasznos lehet új kulcsszavakat is kipróbálni.
  • Ugyan a Google AdWords kampányt bárki menedzselheti, ugyanakkor a rendszer alapos ismerete nélkül kevéssé hatékonyan működhet. Ezért érdemes szakértőre bízni a menedzselést, aki ugyanannyi büdzséből sokkal nagyobb és értékesebb forgalmat tud generálni nekünk.

Amire szükséged lehet

  • Google AdWords kampány
  • Google AdWords rendszer ismerete

Felhasznált források, kapcsolódó webcímek

Az oldal szerzői

Andi02