Sajtótájékoztatót szervezni

Innen: Hogyankell.hu

[szerkesztés] Hogyan kell sajtótájékoztatót szervezni?

Sajttaj.jpg

A sajtótájékoztató egy olyan rendezvény, amelyre egy adott vállalat a sajtó képviselőit hívja meg abból a célból, hogy egy előre meghatározott témáról tájékoztassa őket, valamint első kézből nyújtson válaszokat a helyszínen feltett kérdésekre. A sajtótájékoztató megszervezése összetett feladat, hiszen nemcsak annak megfelelő színvonaláról, hanem hibátlan lebonyolításáról is gondoskodni kell, amihez körültekintő előkészületekre van szükség.

[szerkesztés] Lépések

  1. Határozzuk meg, hogy mely médiumok számára lehet érdekes a témánk (gazdasági, politikai, informatikai stb.)!
  2. A témának megfelelően állítsuk össze a meghívottak listáját!
  3. Határozzuk meg a helyszínt és az időpontot!
  4. Állítsuk össze a szervezőcsapatot! Mindenkinek jól körülhatárolt feladatkört adjunk.
  5. Készítsük el a meghívókat! Manapság már inkább online küldjük el a meghívókat, ám az esztétikus megjelenést mindig tartsuk szem előtt!
  6. A meghívókat minimum egy héttel a rendezvény előtt küldjük el az újságíróknak! Postai levélben történő meghívás esetén 7-10 nappal korábban adjuk fel a meghívót.
  7. Kérjünk visszajelzést az újságíróktól! Erre létrehozhatunk egy aloldalt, vagy megkérhetjük a meghívottakat, hogy részvételi szándékukat jelezzék e-mailben vagy telefonon.
  8. Válasszuk ki a sajtótájékoztatón megszólaló személyt! Olyan embert válasszunk, aki jól ismeri a vállalatot, és aki nem riad vissza az előre nem látható kérdésektől.
  9. Szervezzük meg az étkeztetést (amennyiben például ebédidőbe nyúlik a rendezvény)!
  10. Állítsuk be a hangtechnikát, és ha képi megerősítést is alkalmazunk, szereljük össze a projektort és a kivetítővásznat.
  11. Gondoskodjunk az újságíróknak szánt háttéranyagokról!
  12. Kedveskedhetünk apró ajándékkal a meghívottaknak.

[szerkesztés] Tippek

  • Készítsünk forgatókönyvet, amelyet minden szervező kapjon kézhez pár nappal a rendezvény előtt, így kevés eséllyel alakulnak ki buktatók.
  • Figyeljünk arra, hogy az időpont lehetőleg ne ütközzön más fontos eseményekkel.
  • A helyszínválasztásnál figyeljünk annak adottságaira: könnyű megközelíthetőség, elegendő parkolóhely, kellemes környezet stb.
  • A sajtótájékoztatón megszólaló személyt készítsük fel olyan kérdések megválaszolására is, amelyek kínosak lehetnek a vállalatra nézve.
  • Készítsük fel a megszólalót arra, hogy a rendezvény után rádiós vagy televíziós interjút is kérhetnek tőle!
  • Az újságíróknak szánt ajándék legyen figyelemfelhívó, de ne legyen túlzó, és kapcsolódjon a céghez, hiszen az ajándék növeli az emlékezeti hatást.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • egy jó, tapasztalt szervezőcsapat
  • sajtólista
  • meghívó
  • megfelelő helyszín és időpont
  • a vállalat képviselője
  • háttéranyagok
  • ajándékok
  • catering

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Tartsuk be a helyszín házirendjét!
  • Vegyük figyelembe a helyszín befogadóképességét! Ne tervezzük se túl, se alul a résztvevők számát.
  • Figyeljünk rá, hogy a vállalat számára fontos médiumok képviseltessék magukat! Ha kell, keressük meg telefonon azokat az újságírókat, akik megjelenésére feltétlenül számítunk!
  • Mindig a lehető legkörültekintőbben ellenőrizzük a technikai felszereléseket! Kellemetlen perceket okozhat egy torzító mikrofon vagy egy nem megfelelően működő projektor.

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

BoglarkaS