Énmárkát építeni

Innen: Hogyankell.hu

[szerkesztés] Hogyan kell énmárkát építeni?

Selfbrand.jpg

A személyes márkaépítés által lehetőséged nyílik a tömegből való kiemelkedésre, egyediévé válásra. Privát környezeteden túl foglalkozhatsz vele a közösségi életben is, akárcsak a sztárok és véleményvezérek! Jelentősen kamatoztathatsz is belőle, amennyiben képes vagy kompetenciáidat előnyödre fordítani és közvetíteni a külvilág felé! Építsd saját márkádat folyamatosan és tudatosan!

[szerkesztés] Lépések

  1. Ismerd meg a fogalmát! A személyes márka (personal brand) vagy énmárka (me brand) tömören és röviden az, amit mások gondolnak és mondanak rólad. Minden egyes ember rendelkezik vele, azonban eltérően menedzselik.
  2. Gondolkozz úgy, mintha csak klasszikus módon márkát építenél. A me brand leegyszerűsítve célok, célcsoport, pozícionálás és kommunikáció. Mielőtt belekezdenél a márkaépítésbe, kell, hogy legyen valamilyen elérni kívánt célod. Például elhelyezkedés új pozícióban, ismeretség szerzése, népszerűség, vagy akár profitálás.
  3. Alkalmazd a specializáció törvényét! Próbáld meg listázni azokat a tevékenységeket, amelyekben átlagon felül teljesítesz. Lehetnek ezek személyiséged tulajdonságai, tudásod, szakmai tapasztalataid egyaránt. Ezt követően szűkítsd le a meglévő listádat, amennyire csak tudod! Segítségként gyűjthetsz véleményeket és visszajelzéseket munkatársaidtól, barátaidtól, családodtól. Így biztosan sikerül majd körvonalazni, hogy miben vagy kiemelten tehetséges másokhoz képest. Végeredményképpen pozícionáld magadat erősségeid, versenyelőnyöd mentén!
  4. Mindig tartsd szemed előtt a hitelességet! A személyes brandépítés elsőszámú törvényének tekinthető, miszerint egy igazán jól felépített önmárka az igazi személyiségre épül, torzításoktól mentes. Nem kell tehát tökéletesnek és hibátlannak tűnnöd! Fontos, hogy hiányosságaiddal és emberi hibáddal is tisztában légy, továbbá ezeket is megfelelően tudd kommunikálni.
  5. Egységben az erő! Személyes márkád legyen része mindennapi, privát életednek. Nem cél egy steril, érzelemmentes márka kialakítása. Sokkal inkább fontos a privát szférád és márkád egészséges egyensúlya!
  6. Rendszeresség mindenekfelett! A személyes márka felépítése igencsak hosszú és rögös folyamat, amit lépésről lépésre lehet megvalósítani, így elengedhetetlen a kitartás és hosszú távú tervezés. Nem célszerű meginogni, és márkaüzeneteidet hetente variálni, így ugyanis nem kis bizalmatlanságra adhatsz okot célcsoportod szemében!
  7. Kiknek és hol közvetítsd márkádat és mondanivalóját? Azonosítsd alaposan célcsoportodat! Kik azok, akik számára szeretnél megjelenni és releváns tartalmat kínálni? Ismerd meg őket, tudj meg róluk minél többet! Meghatározott célcsoportod számára erősségeid, személyes történeteid, értékrended a web 2.0 legkülönfélébb kommunikációs eszközei által kifejezhetők. A virtuális téren túl a logók, az arculat, a színek, a ruházat, a hajviselet egyaránt kiemelkedő részét képzik brandednek.
  8. Térítsd meg a befektetett időt és energiát! Könnyebben találhatsz munkát, ha rendelkezel egy szépen felépített branddel, mi több a munka is megtalálhat téged! A munkaerőpiacon hatalmas versenyelőnyt biztosít a konkurenciával szemben!

[szerkesztés] Tippek

  1. Mielőtt belevágnál énmárkád fejlesztésébe, optimalizáld social media profiljaidat! Legyél jelen minél több közösségi felületen a következőkből: Facebook, Instagram, YouTube, Linkedin, Twitter, Pinterest.
  2. Olvass minél több szakirodalmat, aktuális tanulmányokat a témában!

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Önismeret,
  • érdekes tartalom és történetek,
  • reális célok,
  • célcsoport,
  • pozícionálás,
  • kommunikációs platformok,
  • igényesen felépített profilok,
  • türelem és proaktivitás.

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Mennyiség helyett törekedj a minőségre! Kezdetben válassz inkább 1-2 platformot, és fejleszd őket tökéletességig! A kevesebb néha több, ezt tartsd a szemed előtt!
  • Adj időt magadnak, és ne keseredj el, amennyiben nem látsz azonnali eredményeket! A befektetett minőségi munka mindig megtérül, csak ki kell várni!

[szerkesztés] Videók

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bollar