Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

Számlázni

52 bájt hozzáadva, 2013. június 28., 09:27
Lépések
== Lépések ==
# '''Mi kell a számlázáshoz?''': A számlázás alapvetően nyomtatott számlatömb, vagy számlázó program segítségével történhet. Utóbbival akár elektronikus számlát is kiállíthatsz, amit nem kell kinyomtatni, egyszerűen elektronikus úton (pl.: e-mailben) küldöd át a vevőnek. Az új szabályozás értelmében már elektronikus aláírás sem kell hozzá.
#*Számlázás számlatömbbel: A számlatömb lényegében egy kis könyv, melyben egyedileg sorszámozott lapok láthatók. Egy sorszámhoz három lap tartozik (az első az eredeti a vevőnek, a második a könyvelőnek, egy pedig marad a számlatömbben). Számlatömböt jelenleg csak adóalany vásárolhat, ami azt jelenti, hogy a vásárlás során fel kell mutatni a hivatalos formában kiállított adószámodat.
#* Számlázás számlázó programmal: A számlázó program segítségével a számlák a számlázó tömbhöz képest könnyebben állíthatók ki, hátránya, hogy számítógép szükséges hozzá, tehát nem minden helyzetben alkalmazhatók. A számlázó program a sorszámot automatikusan generálja, egy számlakiállítás során alapbeállításként két számla kerül kinyomtatásra, az első, eredeti példány a vevőé, a második példány mehet a könyvelőnek (ezt követően még tetszőleges számú másolatot tudsz kiállítani). Fontos, hogy olyan számlázó programot válassz, amelyhez névre szóló írásos nyilatkozatot kapsz arról, hogy a program maradéktalanul megfelel a vonatkozó jogszabályi előírásoknak.
# A számla sorszáma: A számlázás módszereinél már írtunk róla, ez a számlatömbön és a számlázó programban is egy egyedi azonosító, ami az adott lapon szerepel.# '''A számla kiállításának időpontja''': Ha biztosra akarsz menni, akkor a számlát mindig az értékesítés teljesítésekor (előleg esetén annak kézhezvételéig, jóváírásáig) állítsd ki.# '''A számla kitöltése''' (a számlázás folyamata): A törvény előírja azokat a kötelező elemeket, amiket a számlának tartalmaznia kell, ezekre fokozottan figyelj a számlázás során. Lényegében ez maga a számlázás folyamata, ekkor töltöd ki a számlát a megfelelő adatokkal, információkkal. Mind a számlázó tömb, mind a számlázó program alkalmas arra, hogy több különböző termék vagy szolgáltatás értékesítése esetén egy számla kerüljön kiállításra, de fontos, hogy ezek mindig külön sorba kerüljenek.#* A számla sorszáma: A számlázás módszereinél már írtunk róla, ez a számlatömbön és a számlázó programban is egy egyedi azonosító, ami az adott lapon szerepel.
#*A számlakibocsátó (eladó) adatai: Ide kell beírnod a vállalkozásod nevét, címét (székhely vagy telephely címe), illetve adószámát. Nem kötelező, de megadhatod egyéb elérhetőségeidet is (pl.: telefonszám, webcím, e-mail cím).
#*A vevő adatai: Ide kell beírnod a vevő nevét, és számlázási címét, illetve – ha adófizetésre kötelezett – akkor adószámát is.
#* A számla végösszege: Számlatömb esetén ide kell beírni az értékesített termék/szolgáltatás teljes bruttó értékét, a számlázó program ezt a rovatot automatikusan kitölti.
#* A számla hitelesítése: A számlát el kell látnod hivatalos kézjegyeddel, ez pl. egyéni vállalkozók esetében az egyéni vállalkozó aláírása, bt.-k, kft.-k esetében az aláírásra jogosult személy aláírása, illetve a cég bélyegzője.
# '''A számlakiállítás része a számla átadása is. ''' Amennyiben a teljesítésnél a vevő nincs jelen, akkor a számlát postai vagy elektronikus úton kell eljuttatni a vevő részére (ez jellemzően az átutalásos számlák esetében fordulhat elő vagy akkor, ha a vevő és az eladó fizikailag nincs egy helyen, pl. online vásárláskor). 
== Tippek ==
3 567
szerkesztés