Marketingstratégiát készíteni

Innen: Hogyankell.hu

A lap korábbi változatát látod, amilyen UM (vitalap | szerkesztései) 2013. augusztus 28., 19:10-kor történt szerkesztése után volt. (Lépések)

Ahhoz, hogy tudjuk, hogyan is kezdjük el felállítani cégünk, vállalkozásunk marketing stratégiáját, nem árt tisztában lenni vele, hogy mi is az a marketing stratégia. A marketing stratégia nagyon leegyszerűsítve azt jelenti, hogy meghatározzuk, mit, mikor, hogyan, kinek, mennyiért szeretnénk eladni, és hogyan fog ő erről tudomást szerezni. Egyszerű, nem?

Miért van rá szükség? Azért, mert ha összefoglaló módon leírjuk, és a mozaik minden egyes részletét a helyére tesszük, egyrészt nem marad ki belőle semmi, másrészt kiderülhet, hogy valahol sántít az elképzelés. A gyakorlatban legtöbbször ott szokott sántítani, hogy a „hogyan szerez tudomást rólunk a vevő” hiányzik... Ettől aztán meg is bukik a logika.


Lépések

  1. Pontosan írjuk le, mit akarunk eladni! Minél pontosabban körülírjuk a terméket vagy szolgáltatást, annál jobban tudunk utána más marketing stratégiai elemeket kötni. Nem gond, ha tucatnyi más termék vagy szolgáltató van a piacon. Ekkor annyit tehetünk, hogy megkeressük, mi az az érv, amiért a potenciális vevőnek éppen minket kell választania.
  2. Lőjük be az árszínvonalat! Tudnunk kell, hogy a magas ár / magas minőségre pályázunk vagy a diszkont kategóriát célozzuk meg. Szakemberek beszélnek már az ingyengazdaságról is – ha ezen az úton akarunk elindulni, pontosan tudnunk kell, hogyan tudunk később az „ingyen”-ből pénzt csinálni...
  1. Tervezzünk szezonalitást! Sok vállalkozást ér minden évben meglepetésszerűen a karácsony, amire egyébként már nyáron fel kell készülni... Szinte mindennek van szezonalitása, ha más nem, akkor a megrendelések visszaesése pl. a nyári szabadságok alatt, ami varázsütésre szűnik meg, amint a gyerekek újra iskolába mennek...
  1. Mérjük fel reálisan, hol fogunk eladni! Ne nyissunk boltot ott, ahol nincs tömegközlekedés vagy jó parkolási lehetőség! Tájékozódjunk, hogy termékünket be tudjuk-e juttatni a megfelelő boltokba, bolthálózatokba, és ennek mennyi a költsége! Amennyiben az internetes eladást szemeltük ki, nézzünk utána annak, hogy a webáruházakban hogyan lehet eladni, és hogyan kell jól felépíteni egy honlapot, ahhoz, hogy megkeresés is legyen róla.
  1. Legyen marketing kommunikációs tervünk és marketing büdzsénk! A marketing kommunikációs eszközök jelentik majd számunkra a reklámot, ami nélkül nem lehet labdába rúgni a piacon. Tájékozódjunk, válasszunk jól eszközöket! Nem bűn marketing tanácsadóhoz sem fordulni...

Roppant változatosság

Látható, hogy ahány utat és módot választunk, annyiféle marketing stratégiát választhat akár ugyanaz a termék vagy szolgáltatás. Érdekes tanulmányozni például a nagy cégek marketing stratégiát – az esernyőmárka stratégiát, a kereskedelmi márkák stratégiáit stb.

Modern elméletek

A marketing legmodernebb felfogása szerint nem kell különösebben foglalkozni azzal, hogy hogyan pozicionálunk egy terméket, vagy mit is mondunk a reklámjában – hagyjuk mindezt a fogyasztókra. Majd ők kialakítják maguknak a márka image-ét.

Tippek

MEGJEGYZÉS: Add meg a tippeket, amik segítik az olvasót a megvalósítás során. Minden új tippet egy csillaggal (*) kezd! Ezt a sort kérlek, töröld, csak magyarázatként szolgál!

  • Első tipp


Amire szükséged lehet

MEGJEGYZÉS: Sorold fel azokat a dolgokat, amire szükség van a megvalósítás során. Minden szükséges eszközt új sorba írj, az elején egy csillaggal (*). Ezt a sort kérlek, töröld, csak magyarázatként szolgál!

  • Internetes kutatás
  • Információgyűjtés a szakmában már tevékenykedőktől

Figyelmeztetések

MEGJEGYZÉS: Amennyiben szeretnéd az olvasókat figyelmeztetni valamire a témával kapcsolatban, azt itt tudod megtenni. Minden figyelmeztetést új sorba írj, az elején egy csillaggal (*). Ezt a sort kérlek, töröld, csak magyarázatként szolgál!

  • Első figyelmeztetés

Kapcsolódó videók

MEGJEGYZÉS: Ha találsz a témához kapcsolódó Youtube videót, akkor azt itt tudod befűzni az oldalba. Ehhez nem kell más tenned, mint az „IDE” szó helyett beírnod a kiválasztott Youtube videó egyedi kódját!


Kapcsolódó források, hivatkozások

MEGJEGYZÉS: Az alábbi minta alapján add meg azokat a webcímeket és a hozzájuk tartozó rövid leírást, amit forrásként használtál, illetve szorosan a témához kapcsolódnak. Ezt a sort kérlek, töröld, csak magyarázatként szolgál!


Az oldal szerzői

UM