Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

Marketingstratégiát készíteni

214 bájt hozzáadva, 2013. szeptember 2., 16:19
Hogyan kell marketingstratégiát készíteni?
Ahhoz, hogy tudjuk, hogyan is kezdjük el felállítani cégünk, vállalkozásunk marketing stratégiáját, nem árt tisztában lenni vele, hogy mi is az a marketing stratégia.
A [http://www.sikermarketing.hu/marketing_strategia_regi_jo_4p_es_modern_marketing_felfogas marketing stratégia] nagyon leegyszerűsítve azt jelenti, hogy meghatározzuk, mit, mikor, hogyan, kinek, mennyiért szeretnénk eladni, és hogyan fog ő erről tudomást szerezni. Egyszerű, nem?
Miért van rá szükség?
Azért, mert ha összefoglaló módon leírjuk, és a mozaik minden egyes részletét a helyére tesszük, egyrészt nem marad ki belőle semmi, másrészt kiderülhet, hogy valahol sántít az elképzelés.
A gyakorlatban legtöbbször ott szokott sántítani, hogy a „hogyan szerez tudomást rólunk a vevő” hiányzik... Ettől aztán meg is bukik a logika.
 
[[Fájl:Szemuveg_konyv.jpg]]
== Lépések ==
# '''Mérjük fel reálisan, hol fogunk eladni!''' Ne nyissunk boltot ott, ahol nincs tömegközlekedés vagy jó parkolási lehetőség! Tájékozódjunk, hogy termékünket be tudjuk-e juttatni a megfelelő boltokba, bolthálózatokba, és ennek mennyi a költsége! Amennyiben az internetes eladást szemeltük ki, nézzünk utána annak, hogy a webáruházakban hogyan lehet eladni, és hogyan kell jól felépíteni egy honlapot, ahhoz, hogy megkeresés is legyen róla.
# '''Legyen marketing kommunikációs tervünk és marketing büdzsénk!''' A marketing kommunikációs eszközök jelentik majd számunkra a reklámot, ami nélkül nem lehet labdába rúgni a piacon. Tájékozódjunk, válasszunk jól eszközöket! Nem bűn marketing tanácsadóhoz sem fordulni...
 
== Roppant változatosság ==
 
 
Látható, hogy ahány utat és módot választunk, annyiféle marketing stratégiát választhat akár ugyanaz a termék vagy szolgáltatás.
Érdekes tanulmányozni például a [http://www.sikermarketing.hu/nagy_cegek_marketing_strategiai nagy cégek marketing stratégiái]t – az esernyőmárka stratégiát, a kereskedelmi márkák stratégiáit stb.
 
== Modern elméletek ==
 
 
A [http://www.sikermarketing.hu/marketingmentes_marketing_markaelterites_avagy_uvegtigris marketing legmodernebb felfogása] szerint nem kell különösebben foglalkozni azzal, hogy hogyan pozicionálunk egy terméket, vagy mit is mondunk a reklámjában – hagyjuk mindezt a fogyasztókra. Majd ők kialakítják maguknak a márka image-ét.
== Tippek ==
* Tartsd nyitva a szemed! Igyekezz helytálló következtetéseket levonni, ha egy sikeres marketing kampányt látsz.
* A marketing stratégia annyiféle lehet, ahány variáció a termék, ár, értékesítési csatorna, kommunikációs csatorna területen csak lehetséges. Érdekes tanulmányozni például a nagy cégek marketing stratégiáit – az esernyőmárka stratégiát, a kereskedelmi márkák stratégiáit stb.
* A marketing legmodernebb felfogása szerint nem kell különösebben foglalkozni azzal, hogy hogyan pozicionálunk egy terméket, vagy mit is mondunk a reklámjában – hagyjuk mindezt a fogyasztókra. Majd ők kialakítják maguknak a márka image-ét.
* Olvasd el Al Ries - Jack Trout: Marketingháború c. könyvét!
* Ha megtetszett, olvasd el tőlük A marketing 22 vastörvénye c. könyvét is!
* Azoknak, akik angolul tudnak, rendkívül sok hasznos írás áll a rendelkezésére az interneten. Célszerű keresgélni!
== Amire szükséged lehet ==
* [http://www.sikermarketing.hu/marketing_strategia_regi_jo_4p_es_modern_marketing_felfogas sikermarketing.hu: Marketing stratégia. A régi jó 4P és a modern marketing felfogás]*[http://www.sikermarketing.hu/nagy_cegek_marketing_strategiai sikermarketing.hu: Nagy cégek marketing stratégiái]*[http://www.sikermarketing.hu/marketingmentes_marketing_markaelterites_avagy_uvegtigris sikermarketing.hu: Marketingmentes marketing: márkaeltérítés, avagy Üvegtigris]*[http://www.market-iq.hu/marketing/marketing-strategia/ Marketing stratégia] 
[[Kategória:Átdolgozandó_cikkek_listája]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
47
szerkesztés