Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

Marketingstratégiát készíteni

143 bájt hozzáadva, 2013. szeptember 2., 16:19
Hogyan kell marketingstratégiát készíteni?
== Hogyan kell {{marketingstratégiát készíteni}}? ==
Ahhoz, hogy tudjuk, hogyan is kezdjük el felállítani cégünk, vállalkozásunk marketing stratégiáját, nem árt tisztában lenni vele, hogy mi is az a marketing stratégia.
A gyakorlatban legtöbbször ott szokott sántítani, hogy a „hogyan szerez tudomást rólunk a vevő” hiányzik... Ettől aztán meg is bukik a logika.
[[Fájl:Szemuveg_konyv.jpg]]
== Lépések ==
# '''Pontosan írjuk le, mit akarunk eladni! ''' Minél pontosabban körülírjuk a terméket vagy szolgáltatást, annál jobban tudunk utána más marketing stratégiai elemeket kötni. Nem gond, ha tucatnyi más termék vagy szolgáltató van a piacon. Ekkor annyit tehetünk, hogy megkeressük, mi az az érv, amiért a potenciális vevőnek éppen minket kell választania. ## '''Lőjük be az árszínvonalat! ''' Tudnunk kell, hogy a magas ár / magas minőségre pályázunk vagy a diszkont kategóriát célozzuk meg. Szakemberek beszélnek már az ingyengazdaságról is – ha ezen az úton akarunk elindulni, pontosan tudnunk kell, hogyan tudunk később az „ingyen”-ből pénzt csinálni... # '''Tervezzünk szezonalitást! ''' Sok vállalkozást ér minden évben meglepetésszerűen a karácsony, amire egyébként már nyáron fel kell készülni... Szinte mindennek van szezonalitása, ha más nem, akkor a megrendelések visszaesése pl. a nyári szabadságok alatt, ami varázsütésre szűnik meg, amint a gyerekek újra iskolába mennek... # '''Mérjük fel reálisan, hol fogunk eladni! ''' Ne nyissunk boltot ott, ahol nincs tömegközlekedés vagy jó parkolási lehetőség! Tájékozódjunk, hogy termékünket be tudjuk-e juttatni a megfelelő boltokba, bolthálózatokba, és ennek mennyi a költsége! Amennyiben az internetes eladást szemeltük ki, nézzünk utána annak, hogy a webáruházakban hogyan lehet eladni, és hogyan kell jól felépíteni egy honlapot, ahhoz, hogy megkeresés is legyen róla. # '''Legyen marketing kommunikációs tervünk és marketing büdzsénk! ''' A marketing kommunikációs eszközök jelentik majd számunkra a reklámot, ami nélkül nem lehet labdába rúgni a piacon. Tájékozódjunk, válasszunk jól eszközöket! Nem bűn marketing tanácsadóhoz sem fordulni... Roppant változatosság Látható, hogy ahány utat és módot választunk, annyiféle marketing stratégiát választhat akár ugyanaz a termék vagy szolgáltatás. Érdekes tanulmányozni például a nagy cégek marketing stratégiát – az esernyőmárka stratégiát, a kereskedelmi márkák stratégiáit stb. Modern elméletek A marketing legmodernebb felfogása szerint nem kell különösebben foglalkozni azzal, hogy hogyan pozicionálunk egy terméket, vagy mit is mondunk a reklámjában – hagyjuk mindezt a fogyasztókra. Majd ők kialakítják maguknak a márka image-ét.
== Tippek ==
MEGJEGYZÉS: Add meg a tippeket, amik segítik az olvasót a megvalósítás során. Minden új tippet egy csillaggal (*) kezd! Ezt a sort kérlek, töröld, csak magyarázatként szolgál!
 
* Első tipp
* Tartsd nyitva a szemed! Igyekezz helytálló következtetéseket levonni, ha egy sikeres marketing kampányt látsz.
* A marketing stratégia annyiféle lehet, ahány variáció a termék, ár, értékesítési csatorna, kommunikációs csatorna területen csak lehetséges. Érdekes tanulmányozni például a nagy cégek marketing stratégiáit – az esernyőmárka stratégiát, a kereskedelmi márkák stratégiáit stb.
* A marketing legmodernebb felfogása szerint nem kell különösebben foglalkozni azzal, hogy hogyan pozicionálunk egy terméket, vagy mit is mondunk a reklámjában – hagyjuk mindezt a fogyasztókra. Majd ők kialakítják maguknak a márka image-ét.
* Olvasd el Al Ries - Jack Trout: Marketingháború c. könyvét!
* Ha megtetszett, olvasd el tőlük A marketing 22 vastörvénye c. könyvét is!
* Azoknak, akik angolul tudnak, rendkívül sok hasznos írás áll a rendelkezésére az interneten. Célszerű keresgélni!
== Amire szükséged lehet ==
 
MEGJEGYZÉS: Sorold fel azokat a dolgokat, amire szükség van a megvalósítás során. Minden szükséges eszközt új sorba írj, az elején egy csillaggal (*). Ezt a sort kérlek, töröld, csak magyarázatként szolgál!
* Internetes kutatás
* Információgyűjtés a szakmában már tevékenykedőktől
*Statisztikák (KSH)* Árfigyelés (boltokban, interneten)* Árajánlatok különböző médiáktól (pl. helyi újság)* Pénzügyi elemzéssel foglalkozó szakember* Marketing tanácsadó
== Figyelmeztetések ==
MEGJEGYZÉS: Amennyiben szeretnéd az olvasókat figyelmeztetni valamire a témával kapcsolatban, azt itt tudod megtenni. Minden figyelmeztetést új sorba írj, az elején egy csillaggal (*). Ezt a sort kérlek, töröld, csak magyarázatként szolgál!
* Első figyelmeztetésA statisztikák szerint a kisvállalkozások 75%-a a marketing stratégia hiánya miatt bukik meg. Arról keveset hallani, hogy hányan vannak azok, akik egy remek ötletüket soha nem tudták végigvinni, és a végrehajtás során buktak el...
== Kapcsolódó videók ==
MEGJEGYZÉS: Ha találsz a témához kapcsolódó Youtube videót, akkor azt itt tudod befűzni az oldalba. Ehhez nem kell más tenned, mint az „IDE” szó helyett beírnod a kiválasztott Youtube videó egyedi kódját!
 
<youtube>IDE</youtube>
<youtube>uZKj12aEUfk</youtube>
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
MEGJEGYZÉS: Az alábbi minta alapján add meg azokat a webcímeket és a hozzájuk tartozó rövid leírást, amit forrásként használtál, illetve szorosan a témához kapcsolódnak. Ezt a sort kérlek, töröld, csak magyarázatként szolgál!
* [http://www.sikermarketing.hu/marketing_strategia_regi_jo_4p_es_modern_marketing_felfogas sikermarketing.hu: Marketing stratégia. A régi jó 4P és a modern marketing felfogás]
*[http://www.sikermarketing.hu/nagy_cegek_marketing_strategiai sikermarketing.hu: Nagy cégek marketing stratégiái]
*[http://www.sikermarketing.hu/marketingmentes_marketing_markaelterites_avagy_uvegtigris sikermarketing.hu: Marketingmentes marketing: márkaeltérítés, avagy Üvegtigris]
*[http://www.market-iq.hu/marketing/marketing-strategia/ Marketing stratégia]
* [http://www.hogyankell.hu Hogyan kell?]
[[Kategória:Átdolgozandó_cikkek_listája]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
47
szerkesztés