„Marketingstratégiát készíteni” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Hogyan kell marketingstratégiát készíteni?)
(Kapcsolódó források, hivatkozások)
57. sor: 57. sor:
  
  
* [http://www.sikermarketing.hu/marketing_strategia_regi_jo_4p_es_modern_marketing_felfogas Marketing stratégia. A régi jó 4P és a modern marketing felfogás]
+
* [http://www.sikermarketing.hu/marketing_strategia_regi_jo_4p_es_modern_marketing_felfogas sikermarketing.hu Marketing stratégia. A régi jó 4P és a modern marketing felfogás]
 +
 
  
[[Kategória:Átdolgozandó_cikkek_listája]]
 
 
[[Kategória:Üzlet-jog]]
 
[[Kategória:Üzlet-jog]]

A lap 2013. augusztus 29., 16:19-kori változata

Hogyan kell marketingstratégiát készíteni?

Ahhoz, hogy tudjuk, hogyan is kezdjük el felállítani cégünk, vállalkozásunk marketing stratégiáját, nem árt tisztában lenni vele, hogy mi is az a marketing stratégia. A marketing stratégia nagyon leegyszerűsítve azt jelenti, hogy meghatározzuk, mit, mikor, hogyan, kinek, mennyiért szeretnénk eladni, és hogyan fog ő erről tudomást szerezni. Egyszerű, nem?

Miért van rá szükség? Azért, mert ha összefoglaló módon leírjuk, és a mozaik minden egyes részletét a helyére tesszük, egyrészt nem marad ki belőle semmi, másrészt kiderülhet, hogy valahol sántít az elképzelés. A gyakorlatban legtöbbször ott szokott sántítani, hogy a „hogyan szerez tudomást rólunk a vevő” hiányzik... Ettől aztán meg is bukik a logika.

Lépések

  1. Pontosan írjuk le, mit akarunk eladni! Minél pontosabban körülírjuk a terméket vagy szolgáltatást, annál jobban tudunk utána más marketing stratégiai elemeket kötni. Nem gond, ha tucatnyi más termék vagy szolgáltató van a piacon. Ekkor annyit tehetünk, hogy megkeressük, mi az az érv, amiért a potenciális vevőnek éppen minket kell választania.
  2. Lőjük be az árszínvonalat! Tudnunk kell, hogy a magas ár / magas minőségre pályázunk vagy a diszkont kategóriát célozzuk meg. Szakemberek beszélnek már az ingyengazdaságról is – ha ezen az úton akarunk elindulni, pontosan tudnunk kell, hogyan tudunk később az „ingyen”-ből pénzt csinálni...
  3. Tervezzünk szezonalitást! Sok vállalkozást ér minden évben meglepetésszerűen a karácsony, amire egyébként már nyáron fel kell készülni... Szinte mindennek van szezonalitása, ha más nem, akkor a megrendelések visszaesése pl. a nyári szabadságok alatt, ami varázsütésre szűnik meg, amint a gyerekek újra iskolába mennek...
  4. Mérjük fel reálisan, hol fogunk eladni! Ne nyissunk boltot ott, ahol nincs tömegközlekedés vagy jó parkolási lehetőség! Tájékozódjunk, hogy termékünket be tudjuk-e juttatni a megfelelő boltokba, bolthálózatokba, és ennek mennyi a költsége! Amennyiben az internetes eladást szemeltük ki, nézzünk utána annak, hogy a webáruházakban hogyan lehet eladni, és hogyan kell jól felépíteni egy honlapot, ahhoz, hogy megkeresés is legyen róla.
  5. Legyen marketing kommunikációs tervünk és marketing büdzsénk! A marketing kommunikációs eszközök jelentik majd számunkra a reklámot, ami nélkül nem lehet labdába rúgni a piacon. Tájékozódjunk, válasszunk jól eszközöket! Nem bűn marketing tanácsadóhoz sem fordulni...

Roppant változatosság

Látható, hogy ahány utat és módot választunk, annyiféle marketing stratégiát választhat akár ugyanaz a termék vagy szolgáltatás. Érdekes tanulmányozni például a nagy cégek marketing stratégiáit – az esernyőmárka stratégiát, a kereskedelmi márkák stratégiáit stb.

Modern elméletek

A marketing legmodernebb felfogása szerint nem kell különösebben foglalkozni azzal, hogy hogyan pozicionálunk egy terméket, vagy mit is mondunk a reklámjában – hagyjuk mindezt a fogyasztókra. Majd ők kialakítják maguknak a márka image-ét.

Tippek

  • Tartsd nyitva a szemed! Igyekezz helytálló következtetéseket levonni, ha egy sikeres marketing kampányt látsz.
  • Olvasd el Al Ries - Jack Trout: Marketingháború c. könyvét!
  • Ha megtetszett, olvasd el tőlük A marketing 22 vastörvénye c. könyvét is!

Amire szükséged lehet

  • Internetes kutatás
  • Információgyűjtés a szakmában már tevékenykedőktől
  • Statisztikák (KSH)
  • Árfigyelés (boltokban, interneten)
  • Árajánlatok különböző médiáktól (pl. helyi újság)
  • Pénzügyi elemzéssel foglalkozó szakember
  • Marketing tanácsadó

Figyelmeztetések

  • A statisztikák szerint a kisvállalkozások 75%-a a marketing stratégia hiánya miatt bukik meg. Arról keveset hallani, hogy hányan vannak azok, akik egy remek ötletüket soha nem tudták végigvinni, és a végrehajtás során buktak el...

Kapcsolódó videók

Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

UM