Marketingstratégiát készíteni szerkesztése

Innen: Hogyankell.hu

Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.

A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat A te változatod
1. sor: 1. sor:
== Hogyan kell marketingstratégiát készíteni? ==
+
== Hogyan kell {{marketingstratégiát készíteni}}? ==
  
 
Ahhoz, hogy tudjuk, hogyan is kezdjük el felállítani cégünk, vállalkozásunk marketing stratégiáját, nem árt tisztában lenni vele, hogy mi is az a marketing stratégia.
 
Ahhoz, hogy tudjuk, hogyan is kezdjük el felállítani cégünk, vállalkozásunk marketing stratégiáját, nem árt tisztában lenni vele, hogy mi is az a marketing stratégia.
8. sor: 8. sor:
 
A gyakorlatban legtöbbször ott szokott sántítani, hogy a „hogyan szerez tudomást rólunk a vevő” hiányzik... Ettől aztán meg is bukik a logika.
 
A gyakorlatban legtöbbször ott szokott sántítani, hogy a „hogyan szerez tudomást rólunk a vevő” hiányzik... Ettől aztán meg is bukik a logika.
  
[[Fájl:Szemuveg_konyv.jpg]]
 
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
  
# '''Pontosan írjuk le, mit akarunk eladni!''' Minél pontosabban körülírjuk a terméket vagy szolgáltatást, annál jobban tudunk utána más marketing stratégiai elemeket kötni. Nem gond, ha tucatnyi más termék vagy szolgáltató van a piacon. Ekkor annyit tehetünk, hogy megkeressük, mi az az érv, amiért a potenciális vevőnek éppen minket kell választania.
+
MEGJEGYZÉS: Írd le lépésekre bontva a megvalósítást. Az egyes lépéseket a kettőskereszt után tudod megadni, ezek majd sorszámként jelennek meg. Ne hagyj soremelést az egyes sorok között. Ezt a sort kérlek, töröld, csak magyarázatként szolgál!
# '''Lőjük be az árszínvonalat!''' Tudnunk kell, hogy a magas ár / magas minőségre pályázunk vagy a diszkont kategóriát célozzuk meg. Szakemberek beszélnek már az ingyengazdaságról is – ha ezen az úton akarunk elindulni, pontosan tudnunk kell, hogyan tudunk később az „ingyen”-ből pénzt csinálni...
+
 
# '''Tervezzünk szezonalitást!''' Sok vállalkozást ér minden évben meglepetésszerűen a karácsony, amire egyébként már nyáron fel kell készülni... Szinte mindennek van szezonalitása, ha más nem, akkor a megrendelések visszaesése pl. a nyári szabadságok alatt, ami varázsütésre szűnik meg, amint a gyerekek újra iskolába mennek...
+
# Első lépés
# '''Mérjük fel reálisan, hol fogunk eladni!''' Ne nyissunk boltot ott, ahol nincs tömegközlekedés vagy jó parkolási lehetőség! Tájékozódjunk, hogy termékünket be tudjuk-e juttatni a megfelelő boltokba, bolthálózatokba, és ennek mennyi a költsége! Amennyiben az internetes eladást szemeltük ki, nézzünk utána annak, hogy a webáruházakban hogyan lehet eladni, és hogyan kell jól felépíteni egy honlapot, ahhoz, hogy megkeresés is legyen róla.
+
Pontosan írjuk le, mit akarunk eladni! Minél pontosabban körülírjuk a terméket vagy szolgáltatást, annál jobban tudunk utána más marketing stratégiai elemeket kötni.
# '''Legyen marketing kommunikációs tervünk és marketing büdzsénk!''' A marketing kommunikációs eszközök jelentik majd számunkra a reklámot, ami nélkül nem lehet labdába rúgni a piacon. Tájékozódjunk, válasszunk jól eszközöket! Nem bűn marketing tanácsadóhoz sem fordulni...
+
Nem gond, ha tucatnyi más termék vagy szolgáltató van a piacon. Ekkor annyit tehetünk, hogy megkeressük, mi az az érv, amiért a potenciális vevőnek éppen minket kell választania.
 +
 
 +
# Második lépés
 +
Lőjük be az árszínvonalat! Tudnunk kell, hogy a magas ár / magas minőségre pályázunk vagy a diszkont kategóriát célozzuk meg. Szakemberek beszélnek már az ingyengazdaságról is – ha ezen az úton akarunk elindulni, pontosan tudnunk kell, hogyan tudunk később az „ingyen”-ből pénzt csinálni...
 +
 
 +
# Harmadik lépés
 +
Tervezzünk szezonalitást! Sok vállalkozást ér minden évben meglepetésszerűen a karácsony, amire egyébként már nyáron fel kell készülni... Szinte mindennek van szezonalitása, ha más nem, akkor a megrendelések visszaesése pl. a nyári szabadságok alatt, ami varázsütésre szűnik meg, amint a gyerekek újra iskolába mennek...
 +
 
 +
# Negyedik lépés
 +
Mérjük fel reálisan, hol fogunk eladni! Ne nyissunk boltot ott, ahol nincs tömegközlekedés vagy jó parkolási lehetőség! Tájékozódjunk, hogy termékünket be tudjuk-e juttatni a megfelelő boltokba, bolthálózatokba, és ennek mennyi a költsége! Amennyiben az internetes eladást szemeltük ki, nézzünk utána annak, hogy a webáruházakban hogyan lehet eladni, és hogyan kell jól felépíteni egy honlapot, ahhoz, hogy megkeresés is legyen róla.
 +
 
 +
# Ötödik lépés
 +
Legyen marketing kommunikációs tervünk és marketing büdzsénk! A marketing kommunikációs eszközök jelentik majd számunkra a reklámot, ami nélkül nem lehet labdába rúgni a piacon. Tájékozódjunk, válasszunk jól eszközöket! Nem bűn marketing tanácsadóhoz sem fordulni...
 +
 
 +
Roppant változatosság
 +
 
 +
Látható, hogy ahány utat és módot választunk, annyiféle marketing stratégiát választhat akár ugyanaz a termék vagy szolgáltatás.
 +
Érdekes tanulmányozni például a nagy cégek marketing stratégiát – az esernyőmárka stratégiát, a kereskedelmi márkák stratégiáit stb.
 +
 
 +
Modern elméletek
 +
 
 +
A marketing legmodernebb felfogása szerint nem kell különösebben foglalkozni azzal, hogy hogyan pozicionálunk egy terméket, vagy mit is mondunk a reklámjában – hagyjuk mindezt a fogyasztókra. Majd ők kialakítják maguknak a márka image-ét.
  
 
== Tippek ==
 
== Tippek ==
  
 +
MEGJEGYZÉS: Add meg a tippeket, amik segítik az olvasót a megvalósítás során. Minden új tippet egy csillaggal (*) kezd! Ezt a sort kérlek, töröld, csak magyarázatként szolgál!
 +
 +
* Első tipp
  
* Tartsd nyitva a szemed! Igyekezz helytálló következtetéseket levonni, ha egy sikeres marketing kampányt látsz.
 
* A marketing stratégia annyiféle lehet, ahány variáció a termék, ár, értékesítési csatorna, kommunikációs csatorna területen csak lehetséges. Érdekes tanulmányozni például a nagy cégek marketing stratégiáit – az esernyőmárka stratégiát, a kereskedelmi márkák stratégiáit stb.
 
* A marketing legmodernebb felfogása szerint nem kell különösebben foglalkozni azzal, hogy hogyan pozicionálunk egy terméket, vagy mit is mondunk a reklámjában – hagyjuk mindezt a fogyasztókra. Majd ők kialakítják maguknak a márka image-ét.
 
* Olvasd el Al Ries - Jack Trout: Marketingháború c. könyvét!
 
* Ha megtetszett, olvasd el tőlük A marketing 22 vastörvénye c. könyvét is!
 
* Azoknak, akik angolul tudnak, rendkívül sok hasznos írás áll a rendelkezésére az interneten. Célszerű keresgélni!
 
  
 
== Amire szükséged lehet ==
 
== Amire szükséged lehet ==
  
* Internetes kutatás
+
MEGJEGYZÉS: Sorold fel azokat a dolgokat, amire szükség van a megvalósítás során. Minden szükséges eszközt új sorba írj, az elején egy csillaggal (*). Ezt a sort kérlek, töröld, csak magyarázatként szolgál!
* Információgyűjtés a szakmában már tevékenykedőktől
+
 
* Statisztikák (KSH)
+
* Első szükséges dolog
* Árfigyelés (boltokban, interneten)
+
 
* Árajánlatok különböző médiáktól (pl. helyi újság)
 
* Pénzügyi elemzéssel foglalkozó szakember
 
* Marketing tanácsadó
 
  
 
== Figyelmeztetések ==
 
== Figyelmeztetések ==
  
 +
MEGJEGYZÉS: Amennyiben szeretnéd az olvasókat figyelmeztetni valamire a témával kapcsolatban, azt itt tudod megtenni. Minden figyelmeztetést új sorba írj, az elején egy csillaggal (*). Ezt a sort kérlek, töröld, csak magyarázatként szolgál!
  
* A statisztikák szerint a kisvállalkozások 75%-a a marketing stratégia hiánya miatt bukik meg. Arról keveset hallani, hogy hányan vannak azok, akik egy remek ötletüket soha nem tudták végigvinni, és a végrehajtás során buktak el...
+
* Első figyelmeztetés
  
 
== Kapcsolódó videók ==
 
== Kapcsolódó videók ==
  
 +
MEGJEGYZÉS: Ha találsz a témához kapcsolódó Youtube videót, akkor azt itt tudod befűzni az oldalba. Ehhez nem kell más tenned, mint az „IDE” szó helyett beírnod a kiválasztott Youtube videó egyedi kódját!
 +
 +
<youtube>IDE</youtube>
  
<youtube>uZKj12aEUfk</youtube>
 
  
 
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
 
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
  
 
+
MEGJEGYZÉS: Az alábbi minta alapján add meg azokat a webcímeket és a hozzájuk tartozó rövid leírást, amit forrásként használtál, illetve szorosan a témához kapcsolódnak. Ezt a sort kérlek, töröld, csak magyarázatként szolgál!
* [http://www.sikermarketing.hu/marketing_strategia_regi_jo_4p_es_modern_marketing_felfogas sikermarketing.hu: Marketing stratégia. A régi jó 4P és a modern marketing felfogás]
 
*[http://www.sikermarketing.hu/nagy_cegek_marketing_strategiai sikermarketing.hu: Nagy cégek marketing stratégiái]
 
*[http://www.sikermarketing.hu/marketingmentes_marketing_markaelterites_avagy_uvegtigris sikermarketing.hu: Marketingmentes marketing: márkaeltérítés, avagy Üvegtigris]
 
*[http://www.market-iq.hu/marketing/marketing-strategia/ Marketing stratégia]
 
  
  
[[Kategória:Üzlet-jog]]
+
* [http://www.hogyankell.hu Hogyan kell?]

Vedd figyelembe, hogy a Hogyankell.hu wikin végzett összes módosítást szerkeszthetik, módosíthatják vagy eltávolíthatják más szerkesztők. Ha nem akarod, hogy az írásodat módosítsák, akkor ne küldd be.
Azt is megígéred, hogy ezt magadtól írtad, vagy egy közkincsből vagy más szabad forrásból másoltad (lásd a(z) Hogyankell.hu:Szerzői jogok lapot a részletekért). NE KÜLDJ BE JOGVÉDETT MUNKÁT ENGEDÉLY NÉLKÜL!

Kategóriák kiválasztása:

A lap szerkesztéséhez kérlek válaszolj az alábbi kérdésre (további információk):

Mégse Szerkesztési segítség (új ablakban nyílik meg)