Bebikázni az autót szerkesztése
Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.
A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat | A te változatod | ||
1. sor: | 1. sor: | ||
== Hogyan kell bebikázni az autót?== | == Hogyan kell bebikázni az autót?== | ||
− | [[Fájl:Inditokabel-bikakabel-hogyan-kell-bebikazni-az-autot.jpg|right|250px]]Lemerült az akkumulátor, nem indul az autó? Ha rendelkezel megfelelő indítókábellel (bikakábellel) és van egy segítőkész autós, akkor néhány perc alatt ismét életet lehelhetsz az autódba. | + | [[Fájl:Inditokabel-bikakabel-hogyan-kell-bebikazni-az-autot.jpg|right|250px]]Lemerült az akkumulátor, nem indul az autó? Ha rendelkezel megfelelő indítókábellel (bikakábellel) és van egy segítőkész autós, akkor néhány perc alatt ismét életet lehelhetsz az autódba. |
− | |||
== Lépések == | == Lépések == | ||
13. sor: | 12. sor: | ||
# '''Ez után először a működőképes akkumulátor negatív sarkára kösd rá a másik kábel egyik végét,''' majd a kábel másik végét csíptesd a lemerült autó motorblokkjának egy fémes részéhez. Elképzelhető, hogy ekkor némi elektromos szikra jelentkezik, de ez – ha mindent a leírtaknak megfelelően csináltál – teljesen normális. Éppen ezért ezzel a kábelvéggel óvatosan hadonásszunk, mert ha az autó fémes karosszériájához érünk vele, ott bizony megégethetjük vele a fényezést. A kábeleket rendezzük úgy, hogy ne akadhasson be a motor mozgó alkatrészeibe (ékszíj, hűtőventillátor). | # '''Ez után először a működőképes akkumulátor negatív sarkára kösd rá a másik kábel egyik végét,''' majd a kábel másik végét csíptesd a lemerült autó motorblokkjának egy fémes részéhez. Elképzelhető, hogy ekkor némi elektromos szikra jelentkezik, de ez – ha mindent a leírtaknak megfelelően csináltál – teljesen normális. Éppen ezért ezzel a kábelvéggel óvatosan hadonásszunk, mert ha az autó fémes karosszériájához érünk vele, ott bizony megégethetjük vele a fényezést. A kábeleket rendezzük úgy, hogy ne akadhasson be a motor mozgó alkatrészeibe (ékszíj, hűtőventillátor). | ||
# '''Indítsd be az autót!''' A jó akkumulátorral rendelkező autót indítsd el, majd várj egy percet. Ilyenkor a lemerült akkumulátorral rendelkező autó aksija elkezd töltődni. | # '''Indítsd be az autót!''' A jó akkumulátorral rendelkező autót indítsd el, majd várj egy percet. Ilyenkor a lemerült akkumulátorral rendelkező autó aksija elkezd töltődni. | ||
− | # '''Indítsd | + | # '''Indítsd le a lemerült autót!''' Rövid várakozás után indítsd el az autót, ha mindent jól csináltál, akkor az autó elindul. Ha nem jársz sikerrel, akkor ismét várj egy percet, majd próbáld újra. |
# '''Távolítsd el a negatív bikakábelt!''' Először a korábban is működő autó akkumulátorának negatív sarujáról, majd a bebikázott autó negatív pólusáról csíptesd le a bikakábelt. | # '''Távolítsd el a negatív bikakábelt!''' Először a korábban is működő autó akkumulátorának negatív sarujáról, majd a bebikázott autó negatív pólusáról csíptesd le a bikakábelt. | ||
# '''Távolítsd el a pozitív bikakábelt!''' Először a korábban is működő autó akkumulátorának pozitív sarujáról, majd a bebikázott autó pozitív pólusáról csíptesd le a bikakábelt. | # '''Távolítsd el a pozitív bikakábelt!''' Először a korábban is működő autó akkumulátorának pozitív sarujáról, majd a bebikázott autó pozitív pólusáról csíptesd le a bikakábelt. | ||
− | # '''Hagyd járni a bebikázott autót!''' Ahhoz, hogy az akkumulátor ismét feltöltődjön, legalább negyed óráig hagyd járatni az autót, vagy menj vele pár kört. Ez alatt az idő alatt – ha az akkumulátor nem adta meg magát – kellőképpen feltöltődik annyira, hogy akár | + | # '''Hagyd járni a bebikázott autót!''' Ahhoz, hogy az akkumulátor ismét feltöltődjön, legalább negyed óráig hagyd járatni az autót, vagy menj vele pár kört. Ez alatt az idő alatt – ha az akkumulátor nem adta meg magát – kellőképpen feltöltődik annyira, hogy akár másnak is elindul. |
== Tippek == | == Tippek == | ||
− | * Ha nagyon nehezen sikerül bebikázni az autót, akkor 5-10 percig ne vedd le a bikakábelt. A töltés sebességét gyorsíthatod, ha a töltésre használt autóban eközben a fordulatszámot kis gázadással 3000-en tartod. | + | * Ha nagyon nehezen sikerül bebikázni az autót, akkor n 5-10 percig ne vedd le a bikakábelt. A töltés sebességét gyorsíthatod, ha a töltésre használt autóban eközben a fordulatszámot kis gázadással 3000-en tartod. |
* A bikázás sikeressége a jó kábelen kívül a megfelelő összekapcsolásban rejlik, érdemes a sarukat kicsit megcsiszolni, hogy minél kisebb legyen az ellenállás. | * A bikázás sikeressége a jó kábelen kívül a megfelelő összekapcsolásban rejlik, érdemes a sarukat kicsit megcsiszolni, hogy minél kisebb legyen az ellenállás. | ||
+ | |||
== Amire szükséged lehet == | == Amire szükséged lehet == | ||
38. sor: | 38. sor: | ||
* [[Akkumulátort cserélni|Hogyan kell akkumulátort cserélni?]] | * [[Akkumulátort cserélni|Hogyan kell akkumulátort cserélni?]] | ||
− | |||
− |