Az e-mail marketing kampány hatékonyságát mérni

Innen: Hogyankell.hu

A lap korábbi változatát látod, amilyen Bya (vitalap | szerkesztései) 2013. november 8., 13:45-kor történt szerkesztése után volt. (Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell az e-mail marketing kampány hatékonyságát mérni? == Miután kiküldtük direktmarketing-leveleinket vagy hírleveleinket, fontos, hogy nyomon kövess…”)
(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)

Hogyan kell az e-mail marketing kampány hatékonyságát mérni?

Miután kiküldtük direktmarketing-leveleinket vagy hírleveleinket, fontos, hogy nyomon kövessük teljesítményüket. Szerencsére számos mutatószám áll rendelkezésünkre, melyek segítségével könnyedén mérni tudjuk e-mail marketing kampányaink hatékonyságát. A beérkezett adatokat elemezve következtetéseket vonhatunk le kampányaink sikerességéről, illetve a kapott eredmények alapján tervezett kampányainkat is optimalizálhatjuk. Például átfogalmazhatjuk a korábban kevésbé jól működő üzeneteinket, kiszűrhetjük a rosszul teljesítő kiküldési napszakokat vagy éppen még vonzóbb ajánlatokat fogalmazhatunk meg célközönségünk számára, így még jobb teljesítményt érhetnek el a jövőben hírleveleink, eDM-jeink. Cikkünkben különböző mérőszámok mentén mutatjuk be azt, hogy hogyan tudjuk mérni e-mail marketing kampányaink hatékonyságát.


Lépések

  1. Kövessük nyomon a kézbesített, illetve a visszapattanó leveleket! Ha túl sok visszapattanó levelet regisztrál e-mail kiküldő rendszerünk, akkor kezdjük el keresni a visszapattanások okát! Ha csak egy átmeneti hiba (pl. a címzett postaládája megtelt) miatt nem értek célba üzeneteink, akkor azok még a későbbiekben eljuthatnak a címzetthez. Ha viszont egyéb ok miatt (pl. megszűnt az e-mail cím) nem került sok levelünk kézbesítésre, akkor álljunk is neki adatbázisunk frissítésének! Egy mindig naprakész adatbázisban nem fordulhatnak elő nem létező e-mail címek, rossz demográfiai (pl. életkor) vagy éppen viselkedésre vonatkozó adatok (pl. legutóbbi online vásárolt termék), amelyek miatt nem, illetve rossz célszemélyhez jutnának el az üzeneteink.
  2. Vigyázzunk a megnyitási aránnyal! A kézbesített leveleknél már számolhatunk megnyitási arányt. Azonban ez egy becsapós mutatószám! Ugyanis csak azt jelzi, hogy hányan nyitották meg az e-mailünket, azt azonban már nem, hogy el is olvasták-e, azt pedig már végképp nem mutatja, hogy a címzett végrehajtott-e valamilyen konverziót (pl. vásárolt-e webáruházunkban, regisztrált-e oldalunkon, letöltött-e egy ingyenes tanulmányt) üzenetünk hatására.
  3. Számoljunk konverziókat! Egy direktmarketing-levél vagy egy hírlevél hatékonyságáról a címzett által végrehajtott konverziók adhatnak valós képet. Ahhoz, hogy ezeket mérni is tudjuk, helyezzünk el e-mailjeinkben kattintható linkeket, beszédes akciógombokat! Az ezekre történő kattintások száma, vagyis az, hogy mennyien jutottak el honlapunkra, még csak egy részleges adat. Az igazi sikermérő a weboldalunkon végrehajtott látogatói aktivitások, a cégünk számára fontos konverziók (pl. regisztráció, letöltés, vásárlás, visszahívás kérése) száma. Ez az adat az, amely e-mail marketing kampányunk valódi teljesítményét mutatja.
  4. Figyeljünk oda a leiratkozásokra is! A leiratkozások száma is árulkodik e-mail marketing kampányunk teljesítményéről. Ha rövid időn belül tömegesen tűnnek el címlistánkról akár régi, akár új feliratkozók, akkor tegyük meg a szükséges lépéseket! Például írjunk új regisztrációra ösztönző szöveget, figyelemfelkeltőbb levéltárgyat, fogalmazzunk meg új típusú üzeneteket, adjunk vonzóbb, személyre szabott ajánlatokat vagy módosítsuk a levelek kiküldésének időpontját, gyakoriságát! Ezekkel a lépésekkel elkerülhetjük a leiratkozásokat, és ezáltal javíthatunk hírleveleink, eDM-jeink teljesítményén.
  5. Mérlegeljük a tesztek eredményeit is! Ha a kiküldés előtt több tesztkampányt is futtattunk, akkor az ezek által elért eredményeket is alaposan vizsgáljuk meg! Azt a kampányt vessük be élesben, amelyik a teszt során jobban teljesített, illetve ha egyik sem teljesített jól, akkor javítsunk rajtuk!


Tippek

  1. Figyeljünk oda a leiratkozásokra is! A leiratkozások száma is árulkodik e-mail marketing kampányunk teljesítményéről. Ha rövid időn belül tömegesen tűnnek el címlistánkról akár régi, akár új feliratkozók, akkor tegyük meg a szükséges lépéseket! Például írjunk új regisztrációra ösztönző szöveget, figyelemfelkeltőbb levéltárgyat, fogalmazzunk meg új típusú üzeneteket, adjunk vonzóbb, személyre szabott ajánlatokat vagy módosítsuk a levelek kiküldésének időpontját, gyakoriságát! Ezekkel a lépésekkel elkerülhetjük a leiratkozásokat, és ezáltal javíthatunk hírleveleink, eDM-jeink teljesítményén.
  2. Mérlegeljük a tesztek eredményeit is! Ha a kiküldés előtt több tesztkampányt is futtattunk, akkor az ezek által elért eredményeket is alaposan vizsgáljuk meg! Azt a kampányt vessük be élesben, amelyik a teszt során jobban teljesített, illetve ha egyik sem teljesített jól, akkor javítsunk rajtuk!


Amire szükséged lehet

  • e-mail kiküldő rendszer
  • karbantartott adatbázis
  • saját direktmarketing-levelek, hírlevelek


Figyelmeztetések

  • Használjunk olyan e-mail kiküldő rendszert, amely megbízható adatokat és statisztikákat szolgáltat számunkra!
  • Mielőtt egy kattintással törölnénk azokat az e-mail címeket, amelyek esetében a szabályos kiküldés ellenére is visszapattantak a levelek, ellenőrizzük le, hogy mi volt a visszapattanás oka, ugyanis sok visszapattanó levél hátterében a túl szigorú spamszűrő áll!
  • Mindig kérjünk engedélyt hírleveleink, eDM-jeink küldéséhez!


Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bya