Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

Az e-mail marketing kampány hatékonyságát mérni

546 bájt hozzáadva, 2014. január 31., 11:44
Tippek
== Hogyan kell az e-mail marketing kampány hatékonyságát mérni? ==
[[Fájl:email_marketing_meres.jpg|right|300 px|saját szerkesztésű fotó]]Miután kiküldtük direktmarketing-leveleinket vagy hírleveleinket, fontos, hogy nyomon kövessük teljesítményüket. Szerencsére számos mutatószám áll rendelkezésünkre, melyek segítségével könnyedén mérni tudjuk e-mail marketing kampányaink hatékonyságát. A beérkezett adatokat elemezve következtetéseket vonhatunk le kampányaink sikerességéről, illetve a kapott eredmények alapján tervezett kampányainkat is optimalizálhatjuk. Például átfogalmazhatjuk a korábban kevésbé jól működő üzeneteinket, kiszűrhetjük a rosszul teljesítő kiküldési napszakokat vagy éppen még vonzóbb ajánlatokat fogalmazhatunk meg célközönségünk számára, így még jobb teljesítményt érhetnek el a jövőben hírleveleink, eDM-jeink. Cikkünkben különböző mérőszámok mentén mutatjuk be azt, hogy hogyan tudjuk mérni [[Hatékony_e-mail_marketing_kampányt_csinálni|e-mail marketing kampányaink]] hatékonyságát. 
== Lépések ==
#'''Figyeljünk oda a leiratkozásokra is!''' A leiratkozások száma is árulkodik e-mail marketing kampányunk teljesítményéről. Ha rövid időn belül tömegesen tűnnek el címlistánkról akár régi, akár új feliratkozók, akkor tegyük meg a szükséges lépéseket! Például írjunk új regisztrációra ösztönző szöveget, figyelemfelkeltőbb levéltárgyat, fogalmazzunk meg új típusú üzeneteket, adjunk vonzóbb, személyre szabott ajánlatokat vagy módosítsuk a levelek kiküldésének időpontját, gyakoriságát! Ezekkel a lépésekkel elkerülhetjük a leiratkozásokat, és ezáltal javíthatunk hírleveleink, eDM-jeink teljesítményén.
#'''Mérlegeljük a tesztek eredményeit is!''' Ha a kiküldés előtt több tesztkampányt is futtattunk, akkor az ezek által elért eredményeket is alaposan vizsgáljuk meg! Azt a kampányt vessük be élesben, amelyik a teszt során jobban teljesített, illetve ha egyik sem teljesített jól, akkor javítsunk rajtuk!
 
== Tippek ==
#Figyeljünk oda *Érdemes olyan e-mail kiküldő rendszerrel dolgoznunk, amely arról is tud adatot szolgáltatni, hogy a leiratkozásokra is! címzett mikor, milyen eszközön (pl. okostelefon, tablet, PC, okostelevízió), milyen levelezőrendszeren keresztül és milyen formátumban (HTML, szöveges) nyitotta meg levelünket, illetve kattintott át weboldalunkra. A leiratkozások száma is árulkodik kapott információk alapján még tovább optimalizálhatjuk e-mail marketing kampányunk teljesítményérőlkampányainkat. Ha rövid időn belül tömegesen tűnnek el címlistánkról akár régipéldául azt tapasztaljuk, akár új feliratkozókhogy a címzettek jellemzően a reggeli órákban olvassák aktuális hírleveleinket, akkor tegyük meg a szükséges lépéseket! Például írjunk új regisztrációra ösztönző szöveget, figyelemfelkeltőbb levéltárgyattovábbiakban célszerű ezen időtartam alatt kiküldeni e-mailjeinket. Ha pedig azt látjuk, fogalmazzunk hogy célközönségünk jelentős része okostelefonján nyitotta meg új típusú üzeneteket, adjunk vonzóbb, személyre szabott ajánlatokat vagy módosítsuk a levelek kiküldésének időpontjátlevelünket, gyakoriságát! Ezekkel a lépésekkel elkerülhetjük a leiratkozásokatakkor érdemes külön, és ezáltal javíthatunk hírleveleink, eDMmobileszközre optimalizált e-jeink teljesítményénmail designt kialakítanunk.#Mérlegeljük a tesztek eredményeit is! *Ha a kiküldés előtt több tesztkampányt olyan mérőrendszerünk van, amely azt is futtattunkmegmutatja, hogy hányan küldték tovább, akkor az ezek által elért eredményeket is alaposan vizsgáljuk illetve osztották meg! Azt közösségi oldalakon a kampányt vessük be élesbenlevelünket (elhelyeztünk benne ilyen funkciót), amelyik a teszt során jobban teljesítettakkor következtetéseket vonhatunk le arra vonatkozóan, illetve ha egyik sem teljesített hogy milyen üzenetek működnek jól, akkor javítsunk rajtukés a továbbiakban is ilyen típusúakat érdemes megfogalmaznunk!*A honlapunkon elvégzett konverziók mérésére további mérőeszközöket, például Google Analyticset is használhatunk.*[http://www.hogyankell.hu/J%C3%B3_fogad%C3%B3_oldalt_kialak%C3%ADtani_direkt_marketinghez Hogyan kell jó fogadó oldalt kialakítani direkt marketinghez?]
== Amire szükséged lehet ==
*karbantartott adatbázis
*saját direktmarketing-levelek, hírlevelek
 
== Figyelmeztetések ==
*Mielőtt egy kattintással törölnénk azokat az e-mail címeket, amelyek esetében a szabályos kiküldés ellenére is visszapattantak a levelek, ellenőrizzük le, hogy mi volt a visszapattanás oka, ugyanis sok visszapattanó levél hátterében a túl szigorú spamszűrő áll!
*Mindig kérjünk engedélyt hírleveleink, eDM-jeink küldéséhez!
 
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
1 859
szerkesztés