Küzdeni a levélszemét ellen

Innen: Hogyankell.hu

[szerkesztés] Hogyan kell küzdeni a levélszemét ellen?

Spam-elkerules-szures-vedekezes.jpg

Ha unod már, hogy nap, mint nap kéretlen levelekkel (spam) telik meg a postafiókod, itt az idő, hogy tégy néhány olyan óvintézkedést, amivel jelentősen csökkentheted a levélszemetek számát.

[szerkesztés] Lépések

  1. Ne posztold e-mail címedet nyilvános helyeken. Kutatások szerint a spamküldők legnagyobb része a fórumokon, weboldalakon elérhető e-mail címeket gyűjti adatbázisába, majd ezekre a címekre küld kéretlen levelet. Ha mindenképpen meg kell adnod egy e-mail címet, mondjuk egy weboldalon, akkor tedd fel képként, így az e-mail címeket gyűjtő robotok nehezen, vagy egyáltalán nem tudják "elolvasni" az elérhetőségedet.
  2. Használj spamszűrő programot. Ezek lehetnek kifejezetten a levelezőrendszerbe beépülő programok, vagy a vírusirtó részeként kapható spamszűrő alkalmazások.
  3. Használj „eldobható e-mail címet. Ha csak azért adod meg az e-mail címedet, hogy letölts valamilyen ingyenes dolgot, akkor használj kifejezetten erre a célra készített ingyenes e-mail címet, ne azt, amit naponta használsz.
  4. Jelentsd be, ha kéretlen levelet kaptál. A Nemzeti Média- és Hírközlési hatóság oldalán jelezni tudod, ha kéretlen hirdetést vagy egyéb levélszemetet kaptál. Ezen kívül a http://hu.spam.wikia.com/wiki/Kezd%C5%91lap oldalon is jelezheted, ha spam-ot kaptál.

[szerkesztés] Tippek

  • Ha valahol megadod a címed, vedd a fáradságot és olvasd el az apró betűs részt. Ebből hamar kiderülhet, hogy mi mindenre használ(hat)ják majd az e-mail címedet.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Spamszűrő
  • Eldobható e-mail cím


[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • A spam számos esetben nem csak kellemetlen, de veszélyes is lehet, ezért ne kattints rá az ismeretlen feladóktól érkező levelekben található csatolmányokra, még a képekre sem, mert vírusos lehet a géped.
  • A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság felügyeleti eljárást indíthat a spammer ellen a 2001. évi CVIII. törvény (Ekertv.) 14. § (2) alapján. Ha bebizonyosodik, hogy a címzett nem járult hozzá a reklámlevél küldéséhez, kéretlen elektronikus hirdetéssel kapcsolatos felügyeleti eljárás indul, mely szankciója pénzbírság lehet.


[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bya, Hogyankell