Használni a női óvszert

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell használni a női óvszert?

Bár kevésbé elterjedt, mint a férfi óvszer, a női változat is jól használható a szexuális úton terjedő betegségek (STD), valamint a nem kívánt terhesség megelőzésére. Felhelyezése olyan egyszerű, akárcsak egy tamponé, fontos azonban betartani néhány aranyszabályt ahhoz, hogy biztonsággal használhassuk.

[szerkesztés] Lépések

FC-noi-ovszer.jpg
  1. Mi is az a női óvszer? A leginkább elterjedt FC2 női óvszer egy 17 centiméter hosszú, szintetikus gumiból (nitril) készült henger alakú védekezési eszköz, melynek mindkét oldalán egy-egy rugalmas gyűrű található. A kondom zárt végét a vaginába kell helyezni úgy, akár egy tampont. A másik gyűrűnek a szeméremtestre kell feküdnie. Ez utóbbi egyfelől „mutatja az utat” a behatoláskor, másfelől megakadályozza, hogy az óvszer felcsússzon a vaginába. Az óvszer szilikonos síkosítót tartalmaz (spermicidet nem), szükség esetén azonban további síkosító is használható. Jelenleg az FC2, második generációs női óvszerek vannak forgalomban, melyek a jóval drágább, poliuretán anyagú FC kondomokat váltották fel.
    VA noi ovszer.jpg
    A VA w.o.w. női kondom latexből készül, s körülbelül 9 centiméter hosszú. A nyitott vége lekerekített háromszögre hasonlít, míg a zárt végén egy szivacs található, mely segít benntartani a hüvelyben. Síkosított, de spermicidet nem tartalmaz.
  2. Ha beszereztük, óvatosan bontsuk ki a csomagolását.
  3. Helyezkedjünk el kényelmesen a felhelyezéshez! Guggoljunk le, emeljük fel az egyik lábunkat, üljünk vagy feküdjünk le.
  4. Győződjünk meg róla, hogy az óvszer eléggé síkos.
  5. Helyezzük fel! Először is amennyiben FC2 kondomot használunk, az óvszer nyitott vége legyen lefelé. Nyomjuk össze a belső gyűrűt a hüvelyk- és a középső ujjunkkal (így hosszú és széles lesz), majd helyezzük be a vaginába, s engedjük kinyílni. A mutatóujjunkkal nyúljunk bele a kondomba, s nyomjuk annyira fel, amennyire csak tudjuk. Ügyeljünk arra, hogy az óvszer ne tekeredjen meg, s a külső gyűrű kívül maradjon. Amennyiben VA kondomot használunk, tartsuk a szivacsot és a keretet egymáshoz közel, s a zárt végét helyezzük a hüvellyel szembe. Két ujjal a zárt, szivacsos véget nyomjuk olyan mélyen a vaginába, amennyire csak tudjuk. Győződjünk meg róla, hogy a szivacs megfelelően kinyílt-e. A külső keret maradjon a szeméremtesten.
  6. Távolítsuk el a kondomot! Csavarjuk meg a külső gyűrűt vagy keretet, s óvatosan húzzuk ki az óvszert ügyelve arra, hogy a sperma benne maradjon. Csavarjuk egy zsebkendőbe vagy WC papírba, s dobjuk ki.

[szerkesztés] Tippek

Rape-axe.jpg
  • Létezik az úgynevezett Rape Axe, melyet az erőszakoskodó férfiak ellen fejlesztettek ki. A hagyományos női óvszertől abban különbözik, hogy belső oldalán fűrészfogakhoz hasonló horgocskák találhatóak, melyek közösüléskor a péniszbe kapaszkodnak. Viselése fájdalmas, de nem okoz vérzést (ez az AIDS-veszély miatt fontos), maradandó sérülést. Ugyanakkor a nemi erőszakot elkövető férfi addig sem rendesen járni, sem pisilni nem tud, amíg egy orvos el nem távolítja.
  • Az FC2 női kondom már jóval a szeretkezés előtt felhelyezhető, így nem kell ezzel babrálni a behatolás előtt.
  • Az FC2 óvszerhez víz bázisú és olajon síkosító is használható.
  • Az FC2 kondom néha zajos… Ez esetben használjunk több síkosítót.
  • Az FC2 óvszer minőségét nitril anyagának köszönhetően nem befolyásolja a hőmérséklet vagy a napfény.
  • Több hasznos tippet is kaphatsz, ha elolvasod a Hogyan kell használni a gumióvszert? című írást.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • óvszer
  • síkosító
  • zsebkendő

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • A VA w.o.w. óvszerhez soha ne használjunk olajos síkosítót, mivel az károsítja a latexet.
  • Férfi és női óvszert együtt ne használjunk, mivel a súrlódás miatt elszakadhatnak.
  • Ügyeljünk arra, hogy a pénisz az óvszerbe hatoljon be.
  • Használjunk elég síkosítót annak érdekében, hogy a kondom a helyén maradjon.
  • Ha a kondom csúszkál az aktus alatt vagy becsúszik a vaginába, azonnal szakítsuk meg az aktust, s vegyük ki az óvszert. Majd helyezzünk fel egy újat, s használjunk extra síkosítót, melyet az óvszer „bejáratához” vagy a péniszre kenhetünk fel.
  • Egy óvszert ne használjunk kétszer!
  • A női kondom használata nem javasolt anális szexhez.

[szerkesztés] Kapcsolódó videók

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Kiscsillag