Használni a gumióvszert

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell használni a gumióvszert?

Hasznalj-ovszert.jpg

A helyesen és következetesen használt óvszer az egyetlen olyan védekezési forma, mely a terhesség megelőzése mellett a szexuális úton terjedő betegségek (STD), így például a HIV ellen is megoldást nyújt. Szóval hogyan is kell helyesen használni?

[szerkesztés] Lépések

  1. Válasszuk ki a kondom típusát! Az óvszereknek két fő típusa van, a férfi, vagyis a péniszre húzható óvszerek, valamint a női, vagyis a vaginába helyezendők. Utóbbiról a Hogyan kell használni a női óvszert? cikkben olvashattok.
  2. Milyen anyagból készült óvszert válasszunk? Az óvszerek általában latexből vagy poliuretánból készülnek, előbbi jóval gyakoribb és hangyányit megbízhatóbb is.
  3. Használjunk-e síkosítót? A síkosító az óvszer könnyebb felhelyezését, kényelmesebb használatát szolgálja, továbbá csökkenti az óvszer elszakadásának kockázatát. A legtöbb óvszer tartalmaz síkosítót, de ezt a dobozon található leíráson ellenőrizhetjük is.
  4. És mi legyen a spermicidekkel? A spermicidek olyan kémiai anyagok, melyek károsítják vagy megölik a spermiumokat, így akadályozzák meg a megtermékenyítést. A spermicideknek számos fajtája létezik habzó tabletták, habok, krémek, zselék vagy hüvelykúpok formájában, melyek a gyógyszertárakban recept nélkül beszerezhetők. A spermicid anyagok nagy előnye, hogy némely gombás vagy vírusos fertőzés ellen is védelmet nyújtanak.
  5. Mi dönt az óvszer alakjánál? Elsősorban a saját preferencia. Léteznek szabályos alakú (egyenes oldalú) kondomok, formakövetőek, szélesedő alakúak, bordázottak és érdesítettek. Beszéljük meg a partnerünkkel, hogy melyik nyújtaná számunkra a legnagyobb élvezetet.
  6. Mekkora kell? Az óvszer szélessége és hosszúsága változó lehet. A természetes gumiból készültek elvileg mindenképpen illeszkedik a férfi merev péniszéhez. Számos gyártó készít azonban „extra nagy” változatot.
  7. Szerezzük be az óvszert! Kondomot számtalan helyen vehetünk, többek között drogériákban, szupermarketekben vagy benzinkutaknál, azonban érdemesebb gyógyszertárakban beszerezni, így biztosak lehetünk abban, hogy megfelelően tárolták és „vicces” gyerekek sem böködték át gombostűvel.
  8. Ellenőrizzük a kondomot! Például a fentiek miatt sem árt, ha megnézzük az óvszer csomagolását, nem sérült-e. Emellett ellenőrizzük a szavatossági idejét. Ha a doboz színe megfakult, lehet, hogy napon tárolták, erre figyeljünk oda. Ez persze vonatkozik a megvétel utáni tárolásra is (a dobozban található tájékoztatót mindenképpen olvassuk el, de általánosságban elmondható, hogy napfénytől, hőtől és szúrós/éles tárgyaktól tartsuk távol). Ne hordjuk a zsebünkben, pénztárcánkban vagy a gépkocsi kesztyűtartójában. Ha az óvszer ragacsos vagy nagyon száraz, ne használjuk.
  9. Az óvszert csak akkor húzzuk fel, ha már részlegesen vagy teljes merev a pénisz. A csomag kinyitásához óvatosan tépjük le az egyik sarkát. Nagyon vigyázzunk a hosszú körmökkel vagy a hosszú körmű lányokkal, továbbá ha a fogainkkal tépjük le. Nézzük meg, hogy az óvszer jó állapotban van-e.
  10. Helyezzük az óvszert a péniszre a gördíthető részével kifelé. Egyik kézzel nyomjuk össze az óvszer csúcsát, hogy kiszorítsuk a levegőt, ezzel helyet csinálva a spermának.
    Ovszer-felhelyezese1.jpg
  11. A másik kezünkkel görgessük le az óvszert a pénisz teljes hosszán a tövéig. Ha szükségesnek érezzük, tegyünk rá extra síkosítót.
    Ovszer-felhelyezese2.jpg
  12. Csekkoljuk! Szex közben időnként ellenőrizzük, hogy az óvszer nem csúszott-e fel (ez esetben húzzuk vissza), vagy ha lejön, húzzunk fel egy másikat. Ha úgy érezzük, hogy az óvszer megsérült, azonnal cseréljük ki, s ha úgy gondoljuk, hogy sperma juthatott a partner hüvelyébe, gondoskodjunk sürgősségi fogamzásgátlásról (feltéve, hogy nem használ más fogamzásgátló módszert).
  13. Húzzuk ki! A péniszt röviddel az ejakuláció után, még mereven húzzuk ki úgy, hogy az óvszert a pénisz tövénél erősen fogjuk. Az óvszert nem kell újra feltekerni, de bekötni nem árt. Csavarjuk papírzsebkendőbe vagy WC papírba. Ne húzzuk le a WC-n, mivel kellemetlen lehet, ha kijön a duguláselhárító.

[szerkesztés] Tippek

  • A poliuretánból készült óvszer jó alternatíva latexérzékenyeknek. Másik előnye, hogy vékonyabb. Ugyanakkor drágább is, s mivel kevésbé rugalmas, több síkosítót igényel, mely lehet víz vagy olaj bázisú is.
  • Orális szexhez használj ízesített óvszert, hogy elkerüld a szexuális betegségeket.
  • Izgassuk fel a férfit azzal, hogy mi helyezzük fel a péniszére az óvszert.
  • Ha az óvszert nem sikerül könnyedén legörgetni, valószínűleg fordítva helyeztük a péniszre.
  • Mit mondjunk a partnerünknek, ha kifogásokat keres az óvszerhasználat ellen:
    • Hát nem bízol meg bennem? - Nem ez a lényeg. Anélkül is megfertőződhetnek emberek, hogy észrevennék.
    • Gumival nem olyan… - Engem nyugodttá teszek, s ha ellazulok, az neked is jobb lesz.
    • Lekonyulok, ha felhúzom. - Majd segítek felhúzni, hidd el, akkor nem lesz gond az izgalmakkal.
    • Félek megkérni rá, hogy használjunk. - Félsz attól, hogy megkérd egy ilyen egyszerű dologra, de le mersz vele feküdni?
    • Nem érzek semmit, ha gumit használunk. - Hmm, így még tovább bírod, amitől még jobb lesz mindkettőnknek.
    • Nincs nálam óvszer. - Nálam van.
    • Ez rajta áll, az ő döntése. - De a te egészséged.
    • Fogamzásgátlót szedek, nincs rá szükségem. - Ettől még szeretném használni. Soha nem tudhatjuk, van-e valamilyen fertőzésünk.
    • Amíg felhúzom, elmegy a kedvem. - Nem, ha én segítek…
    • Azt gondolom, hogy nem szeretsz eléggé. - Szeretlek, de nem fogom a jövőmet kockáztatni azért, hogy ezt bizonyítsam is.
    • Időben kihúzom. - A nők teherbe eshetnek és megfertőződhetnek az előváladéktól is.
    • De én szeretlek. - Akkor segítesz, hogy védjük magunkat.
    • Csak most az egyszer! - Most az egyszer is összejöhet egy fertőzés vagy a terhesség…
  • Az óvszert még e célokból is használhatjuk:
    • Más által használt szexuális játékszerekre is felhúzhatjuk, mielőtt használnánk.
    • Partikon lufi helyett.
    • A begipszelt karra húzva véd a víztől.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • óvszer
  • sikosító
  • zsebkendő

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Minden szeretkezéskor használjunk új óvszert! Soha, de soha ne használjunk egy óvszert kétszer, mert nem csak visszataszító, de nem is biztonságos.
  • Latex óvszerhez csak vízbázisú síkosítót használjunk, mivel az olaj alapú síkosítók (pl. a vazelin) megbontják az óvszer anyagát.
  • A spermicidek egyes nőknél allergiás reakciókat válthatnak ki, mely erős irritáció formájában jelentkezik. Ebben az esetben azonnal orvoshoz kell fordulni.
  • Néhány síkosító nonoxynol-9 nevű anyagot tartalmaz. Erről korábban azt gondolták, hogy segít számos STD és a HIV terjedésének megelőzésében, mára azonban kiderült, hogy néha éppen ellenkezőleg. Olyan allergiás reakciót válthat ki néhány ember esetében, amely elősegíti a HIV átadását. Fontos azonban, hogy az óvszerrel még mindig biztonságosabb, mint óvszer nélkül.
  • Ha anális közösülés után hüvelyi közösülés mellett döntünk (vagy fordítva), cseréljük ki az óvszert.
  • Az óvszerméretek nem csupán márkánként, de országonként is különbözhetnek.
  • Az anális szex jobban igénybe veszi az óvszert. Ennek ellenére a hagyományos kondom megfelelő, ha elegendő síkosítót használunk. Semmiképpen nem használjunk nonoxynor-9-et tartalmazó síkosítót anális közösüléskor.
  • Az óvszerek laboratóriumi körülmények között nagyon biztonságosnak bizonyultak a szexuális úton terjedő betegségek és a terhesség elleni védekezésben. A laboratóriumokon kívül azonban kevésbé, mivel az emberek nem mindig használják megfelelően.

[szerkesztés] Kapcsolódó videók

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Hogyankell, Kiscsillag